Thunderbird & Lightning » Begrænset antal mails i samle mailadresser

Arne Malmos

Begrænset antal mails i samle mailadresser

Indlægaf Arne Malmos » tors 17. okt 2019 10:56

Jeg kan ikke sende mere end ca. 20 mails fra en samlemappe indeholdende 38 adr. Resten kommer retur med oplysning om, at jeg ikke kan sende mere end 64 pr. time, og det selv om jeg kun har sendt 1 anden i hele det omh. døgn. Hvordan kan jeg få Thunderbird til at sende en samle mails på f.eks. 60 stk.?
Vh. Arne

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/77.0.3865.120 Safari/537.36

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Begrænset antal mails i samle mailadresser

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 17. okt 2019 12:21

Hej Arne

Det lyder som om, det er din mailudbyder, der sætter grænsen for, hvor mange mails du kan sende.
Hvis du sender en mail til modtagere, du har på en mailingliste, er der ingen begrænsninger i Thunderbird for, hvor mange du kan modtagere du kan sende til.
Hvis du indtaster mailadresserne enkeltvis skule der være en begrænsning på ca 60 modtagere.
Hilsen Jørgen

Arne Malmos

Indlægaf Arne Malmos » fre 18. okt 2019 16:41

Hej Jørgen.
De har ligget i den samme samlemappe i flere år, og det er først her indenfor den sidste måneds tid, det er gået galt.
Mon der er et eller andet sted, hvor der står, hvor mange mails der kan sendes pr. gang?
Mvh. Arne

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 18. okt 2019 18:12

Som Jørgen skriver, er det nok din mailudbyder, du skal have fat i.

Du kan også give os den præcise meddelelse, du får - det vil sige, kopier og indsæt hele mailen her, men forvansk dog de indeholdende mailadresser, fx ved at erstatte dem med ****, som fx ***@***.dk. Vi kan dog kun gætte ud fra mailen, din udbyder kan give dig et mere præcist svar.
Mvh. Kim

Arne Malmos

Indlægaf Arne Malmos » lør 19. okt 2019 12:56

Jeg vedhæfter her et skærmbillede - dog kun 1 tilbagesendt mail ud af ialt 14 stk.
This is the mail system at host ys-smtp-08.dk-tv.net.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<xxxxxxxx@xxxxxxxk>: host ys-smtp-10.dk-tv.net[82.147.224.86] said: 554
5.7.1 <***@****.dk>: Sender address rejected: OVER-THROTTLE: Du har
sendt mere end 64 mails indenfor de sidste 60 minutter. Er det en fejl
kontakt da kundeservice. (in reply to RCPT TO command)

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 19. okt 2019 13:34

Hej Arne

Som vi mistænkte, er det din mailudbyder, som har opsat en begrænsning. Du kan kontakte deres kundeservice og høre nærmere om begrænsningen, og evt. spørge om grænsen kan sættes op, hvis du ofte har brug for at sende mange mails. Og samtidig kan du jo påpege, at du reelt ikke har sendt flere end de 64 mails, som grænsen åbenbart er på.

P.S. Jeg anonymiserer lige din mailadresse i dit indlæg.
Mvh. Kim

Arne Malmos

Indlægaf Arne Malmos » lør 19. okt 2019 17:53

Hej Kim.
Det er jo et problem, der er opstået for en måneds tid siden. I flere år har jeg ingen problemer haft - og har nemt kunne sende de 40 - 50 mails på en gang, og nu kan jeg pludselig ikke sende mere end ca. 25 stk. YouSee, som jeg er koblet op på, siger, at det er Thunderbird, der skal løse problemet.
Jeg har ledt efter et tlf.nr. til Th., men det har jeg ikke kunnet finde, hvorfor det kun er lykkedes mig at få mekaniske standardsvar
M.v.h. Arne

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 19. okt 2019 18:41

Hej Arne

Problemet ligger IKKE i Thunderbird. Du har ramt en medarbejder hos Yousee, som ikke har den nødvendige tekniske viden, og som så bare har givet Thunderbird skylden.

Det er meget nemt at se, hvem der har skylden: Det er Yousee, der har sendt mailen med afvisning, hvilket altså vil sige, at det er noget i deres system, der afviser mailen. Hvis du prøver at kontakte dem igen, kan det være, du rammer en mere kyndig medarbejder. En teknisk kyndig vil ud fra afvisningsmailen kunne finde årsagen til problemet.

Som Jørgen tidligere skrev, så er der ingen begrænsninger på antal mails i Thunderbird. De fleste mailservere hos Yousee og andre udbydere har en begrænsning for, hvor stor headeren kan være i en mail - når man sender til flere modtagere samtidig står de alle i headeren, og afhængig af hvor lange mailadresserne og navnene på modtagerne er, kan man sende til typisk mellem 60 og 100 modtagere samtidig. Men det er tilsyneladende ikke det problem, du render ind i her, for du får en anden fejlmeddelelse.

Du kan evt. prøve den løsning vi plejer at foreslå til at omgå begrænsningen for headerens størrelse - det kan jo være, at Yousees system får udsendt en forkert fejlmeddelelse i dit tilfælde. Den løsning er at bruge en udvidelse, der hedder Mail Merge.

Mail Merge sender mailene enkeltvis til hver modtager, hvilket har flere fordele. Dels undgår man grænsen for headerens størrelse, og dels kan man personalisere mailene, så de fx begynder med modtagerens navn, altså "Hej Ole" eller hvad modtageren nu hedder. Du kan hente Mail Merge her:
https://addons.thunderbird.net/da/thund ... ail-merge/
Mvh. Kim

Arne Malmos

Indlægaf Arne Malmos » søn 20. okt 2019 09:47

Hej Kim.
Når jeg prøver at hente: https://addons.thunderbird.net/da/thund ... ail-merge/ - - kommer der en meddelelse, at jeg skal hente en app -, men der står ikke noget om, HVILKEN. Kan du hjælpe mig videre, for jeg er altså træt af Yousee, som jeg har været i forbindelse med 4 gange - - - uden at få tilstrækkelig hjælp.
M.v.h. Arne

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 20. okt 2019 11:01

Jeg forstår dig med hensyn til Yousee-supporten. De har nogle medarbejdere, der ikke ved noget som helst om de mere specielle ting. Man kan dog også være heldig at ramme nogle utroligt vidende medarbejdere - men der kan være langt mellem dem.

Jeg troede, du havde prøvet at installere tilføjelser før, så derfor linket til hjemmesiden. Dette er måske nemmere:
Klik på menuknappen i Thunderbird
Hold musemarkøren over menupunktet Tilføjelser, og klik så på Tilføjelser på undermenuen.
Du får åbnet fanebladet Tilføjelser i Thunderbird. Klik på Udvidelser i menuen til venstre, hvis det ikke allerede valgt (blå tekstfarve).
Øverst til højre har du et søgefelt, skriv: Mail Merge i det og tryk på tasten Enter.
Du får nu vist søgeresultater, og Mail Merge bør være det første resultat. Klik på knappen Føj til Thunderbird ud for Mail Merge.
Accepter, at du vil installere, og genstart herefter Thunderbird.

Bemærk, det er længe siden, jeg har brugt Mail Merge, og jeg husker ikke, hvor nemt det er at gå til - det er ikke oversat til dansk. Hvis det er for svært at bruge, kan det være nogle herinde kan hjælpe, og ellers har du altid muligheden for at prøve YouSee igen. Som sagt tidligere, så er det ikke sikkert, at Mail Merge vil hjælpe på dit problem, eftersom du får en anden fejlmeddelelse end den, som Mail Merge kan hjælpe på.
Mvh. Kim