Thunderbird & Lightning » Ikon flyttet

Linde Odense
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: søn 3. nov 2019 16:01

Ikon flyttet

Indlægaf Linde Odense » søn 3. nov 2019 16:04

Ikonet for Thunderbird er pludselig flyttet.
Betyder det, at jeg har fået den nye version 68.0?

På forhånd mange tak for svaret.

Med venlig hilsen
Jørgen Linde

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/77.0.3865.120 Safari/537.36

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 5338
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 16:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ikon flyttet

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 3. nov 2019 16:35

Hej Jørgen

Jeg ved ikke, om du har fået den sidste nye version af Thunderbird (som i øjeblikket er version 68.2.1 - udgivet 31. oktober).
Du kan kontrollere, hvilken version du har installeret: Klik på menuknappen i Thunderbird -> Hjælp -> Om Mozilla Thunderbird. Det åbner vinduet 'Om Mozilla Thunderbird, og får Thunderbird til at se, om der er opdateringer til programmet.

Hvor er Thunderbird-ikonet flyttet hen?
Hilsen Jørgen

Linde Odense
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: søn 3. nov 2019 16:01

Re: Ikon flyttet

Indlægaf Linde Odense » søn 3. nov 2019 17:13

Hej Jørgen!

1000 tak for meget hurtigt svar.
Jeg kan se, at jeg har 68.2.1 (32-bit). Så den må være blevet opdateret automatisk. Jeg synes bare ikke, at jeg kan se nogen forandringer.

Jeg har for øvrigt problemer med, at jeg ikke får besked, hvis jeg kommer til at sende til en mail, der ikke eksisterer.
Kan det have noget med Thunderbird at gøre?
Udbyderen troede, at funktionen var taget ud af mailserveren, hvorfor han anbefalede at opgradere til Exchange, men det vil jeg være frygtelig ked af.

Ikonet blev flyttet fra proceslinien op på skærmen.

Mange tak på forhånd.

Hilsen
Jørgen

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 5338
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 16:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ikon flyttet

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 3. nov 2019 17:35

Jeg bruger ikke Windows 10, så jeg er ikke helt sikker, men jeg tror du kan placere ikonet på proceslinjen ved at højreklikke på ikonet på skrivebordet og vælge 'Fastgør til proceslinje'.

Thunderbird kan på ingen måden vide, at den adresse du sender en mail til, ikke eksisterer. Når du sender en mail, sender du den til din mailudbyders mailprogram, der sender den videre ud på nettet. Hvis mailen ikke kan anbringes (fx hvis modtageren ikke eksisterer), får din mailudbyder den retur. Det er vist normalt sådan, at mailudbyderens mailprogram automatisk sender dig en mail med besked om, at mailen ikke kunne anbringes. Din mailudbyder har åbenbart fjernet den funktion i deres mailprogram.
Hilsen Jørgen

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 5338
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 16:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ikon flyttet

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 3. nov 2019 17:40

Jeg ved ikke, hvilken version, du har opdateret fra, men her er en artikel om nyhederne i Thunderbird 68: https://support.mozilla.org/da/kb/nyt-i-thunderbird-68
Der er også udgivelsesnoterne til version 68.2.1: https://www.thunderbird.net/en-US/thund ... easenotes/
Hilsen Jørgen

Linde Odense
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: søn 3. nov 2019 16:01

Re: Ikon flyttet

Indlægaf Linde Odense » søn 3. nov 2019 18:52

Tusind tak Jørgen

Hilsen
Jørgen

Linde Odense
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: søn 3. nov 2019 16:01

Re: Ikon flyttet

Indlægaf Linde Odense » man 4. nov 2019 07:02

Hej Jørgen!

Hvordan får jeg en faktura på kr. 500,-+moms, så vil sende beløbet til jer.

Hilsen
Jørgen

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 5338
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 16:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ikon flyttet

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 4. nov 2019 13:49

Det er ikke muligt at støtte MozillaDanmark økonomisk.
Hilsen Jørgen