Thunderbird & Lightning » Modtager ikke nye mails i Thunderbird

Mogens I

Modtager ikke nye mails i Thunderbird

Indlægaf Mogens I » tors 12. dec 2019 17:59

Hej,
Jeg har fået et problem med Thunderbird Mailen. Den har ellers fungeret upåklagelig i et par måneder. Hvor jeg opgraderede til Windows 10.
Jeg modtager ikke længere mails i Thunderbird men modtager nu istedet mails i Windows 10 Mail programmet. Siden den 5.12.19 har jeg kun modtaget den sidste mail igen og igen når jeg forsøger at hente ny post i Thunderbird.
Jeg har snakket med Microsoft men de henviste mig istedet til min udbyder YouSee. YouSee har checket op på min målsætning i Thunderbird og den er helt korrekt og identisk med opsætningen i Windows 10 Mail.
Jeg har forsøgt at læse mig lidt frem på nettet, da jeg ikke er en haj til computere. Jeg har sat Thunderbird op til Standardmail program i Systemet og under indstillinger i Thunderbird men det hjalp ikke. Jeg modtager stadig mails i Windows 10 Mail.
Jeg har slettet Thunderbird og min Mail Konto og downloaded og genopsat min Mail Konto på ny men jeg modtager stadig kun mails til og med den 5.12.19.
Er der nogen der kan hjælpe mig med at løse dette problem med manglende indgående mails og ophør ned at modtage den samme mail gentagne gange ??
Jeg ønsker kun at benytte Thunderbird Mail nu og fremover. Mvh Mogens

Mozilla/5.0 (Linux; Android 8.0.0; SM-A320FL Build/R16NW) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/69.0.3497.100 Mobile Safari/537.36

Mogens I

Re: Modtager ikke nye mails i Thunderbird

Indlægaf Mogens I » tors 12. dec 2019 18:15

Rettelse. Jeg kom til at skrive målsætning istedet for Mail opsætning. Thunderbird har fungeret fint sammen med Windows 10 i et par måneder indtil den 5.12.19. Nu modtager jeg kun mails via min webmail og Windows 10 Mail. Mvh Mogens

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 13. dec 2019 08:01

Hej Mogens

Når du henter mails med Windows 10 Mail, slettes mailene sandsynligvis fra mailserveren, og så kan du ikke hente dem i Thunderbird. Du skal altså lade være med at starte Windows 10 Mail.

Kan du forklare nærmere, hvad du mener med, at du modtager den samme mail gentagne gange? Hvis der er en fejl i en mail, kan man opleve, at den hentes mange gange, men jeg er ikke sikker på, om det er det, der er tilfældet hos dig.

Hvis den gentagne mail indeholder en fejl, og det ikke er en, du skal bruge, så kan du logge ind på Yousees webmail og slette mailen der.
Mvh. Kim

Mogens I

Indlægaf Mogens I » fre 13. dec 2019 09:32

Hej Kim,
Sjovt nok havde jeg også forsøgt at fjerne min mail Konto fra Windows 10 Mail i går, men det hjalp ikke. Jeg blev ved med at få den samme reklamemail ind fra Aller og kun den. Nu har jeg været inde på min webmail og slette "problem" mailen og vupti, så fungere Thunderbirden på ny. Tusind Tusind Tak for din store Hjælp Kim ! Tak fordi du kom med det indspark så jeg igen kan modtage mails. Mvh. Mogens