Thunderbird & Lightning » Antal emails i mapper i den nye Thunderbird-version.

B.O.

Antal emails i mapper i den nye Thunderbird-version.

Indlægaf B.O. » fre 20. dec 2019 11:13

Hvorfor kan man i den nye Thunderbird-version 68.3.1 ikke længere se antallet af emails i ens mapper i mapperuden?
Man kan i mapperuden kun se antallet af emails, hvis dette er under 10. Er antallet over 10, vises der ikke et tal, men tre prikker (...).
I de tidligere versioner kunne man se antallet af emails, uanset hvor stort det var.
Det er da en forringelse i forhold til tidligere versioner.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/79.0.3945.88 Safari/537.36

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Antal emails i mapper i den nye Thunderbird-version.

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 20. dec 2019 11:26

Hej B.O

Har du valgt at få vist mapperudekolonner? Åbn menuen Vis -> Layout -> Mapperudekolonner. Hvis du ikke kan se menulinjen, så tryk på Alt-tasten.
Hvis du har valgt at få vist mapperudekolonner, så skal du ændre på kolonnebredden i mapperuden. Peg på mellemrummet mellem kolonneoverskrifterne i mapperuden, så markøren ændres til an dobbeltpil. Klik så og træk til højre, så kolonnebredden øges.
Hilsen Jørgen

B.O.

Indlægaf B.O. » fre 20. dec 2019 16:06

Tak, Jørgen.
Ja, jeg har altid fået vist mapperudekolonner, og det gør ingen forskel, hvor bred jeg gør mapperude-kolonnen.
Jeg kan jo godt se antallet af emails i de mapper, hvor der er under 10 emails. Der står "9", "5", "1" etc. I alle de mapper, hvor der er over 10 emails, står der tre punktummer i stedet for tallet. Det gjorde der ikke i de foregående versioner. Da stod der "181", "75" etc. Det kunne jeg godt li'.
Så jeg vil have den gamle Thunderbird-version tilbage.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 20. dec 2019 18:44

Hej B.O

Jeg kan ikke anbefale en nedgradering af Thunderbird. Jeg kan også få antallet af meddelelser til at blive vist med "...", så der er ikke tale om en fejl i Thunderbird.

mine-kolonner.png
mine-kolonner.png (4.78 KiB) Vist 1759 gange

Jeg kan ændre det ved at ændre på kolonnebredden. Det er ikke nemt at gøre. Hvis man gør én kolonne bredere, mindsker man en anden, hvis man ikke griber det rigtigt an.

Måske har du en udvidelse installeret, som gør, at det ikke hjælper at ændre kolonnebredden hos dig.
Hilsen Jørgen

B.O.

Indlægaf B.O. » lør 21. dec 2019 14:57

Du skriver, at du kan ændre det ved at ændre kolonnebredden.
Vil det sige, at DU kan godt kan se antallet af emails i mapperudekolonnen, hvis antallet er mere end 10? Dit billede viser da det modsatte.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 21. dec 2019 15:25

Ja, jeg kan godt se antallet af meddelelser. Skærmbilledet var for at vise, at jeg også kunne få det til at se ud, som hos dig.

Jeg har lige bemærket, at min Thunderbird ikke er opdateret til version 68.3.1 endnu.(Bruger Linux). Så måske er der er fejl i den version, du bruger.
Måske kan vi få en anden bruger til at undersøge, om vedkommende har samme problem som dig.
Hilsen Jørgen

B.O.

Indlægaf B.O. » lør 21. dec 2019 15:46

Nå, OK. Tak skal du have. Det ville være godt.
Ja, det er jo først med den nye version fra i forgårs, at jeg ikke har kunnet se alle antal emails i mapperudekolonnen.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 21. dec 2019 18:04

Nu har jeg selv haft fingre i Thunderbird 68.3.1 på en computer, der kører Windows. Jeg har ingen problemer med at tilpasse bredden af kolonnerne i mapperuden, så antallet vises korrekt.

Kontroller om problemet evt. skyldes en installeret udvidelse. Start Thunderbird i fejlsikret tilstand. (Hold Skift-tasten nede, mens du starter Thunderbird. Klik på knappen 'Fortsæt i fejlsikret tilstand'.)
https://support.mozilla.org/da/kb/thund ... t-tilstand
Hilsen Jørgen

B.O.

Indlægaf B.O. » lør 21. dec 2019 18:35

Tak, Jørgen.
Du har helt ret: Når jeg starter Thunderbird i fejlsikret tilstand, kan jeg godt se alle antal af emails.
Jeg har en installeret tilføjelse, der hedder "Reply with header". Den er ikke kompatibel med den nye version af Thunderbird. Så jeg bliver vel nødt til at fjerne den tilføjelse, selv om jeg er glad for den?
Eller findes der mon en anden tilføjelse med samme indhold, som er kompatibel med den nye version?
Og så vil jeg i øvrigt gerne takke dig meget for din hjælp.