Side 1 af 1

Min kalender er frosset

Indlæg: fre 10. jan 2020 12:55
af lisehoff
Jeg kan intet foretage mig i min kalender, jeg kan hverken slette eller oprette begivenheder.
Kan det have noget at gøre med den sidste opdatering, og hvordan får jeg liv i min kalender igen?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:72.0) Gecko/20100101 Firefox/72.0

Re: Min kalender er frosset

Indlæg: fre 10. jan 2020 21:37
af Jørgen Rasmussen
Kontroller om der er opdateringer til evt. installerede udvidelser:
Åbn fanebladet Tilføjelser i Thunderbird. Klik på Udvidelser. Klik på ikonet med tandhjulet og vælg 'Søg efter opdateringer'. Hvis en eller flere af udvidelserne bliver opdateret, så genstart Thunderbird.

Får du nogen fejlmeddelelser, når du prøver at slette eller oprette begivenheder i kalenderen?

Re: Min kalender er frosset

Indlæg: fre 10. jan 2020 23:23
af lisehoff
Jeg har prøvet, der er ingen nye opdateringer, og ingen fejlmeddelelser.
Problemet er nyt, derfor tænkte jeg på problemer med sidste opdatering.
Skal jeg deaktivere eller fjerne Lightning ?

Re: Min kalender er frosset

Indlæg: lør 11. jan 2020 13:41
af Jørgen Rasmussen
En årsag til problemet kan være, at du har installeret en tilføjelse i Thunderbird, som ikke er kompatibel med din version af programmet.

Prøv at deaktivere andre udvidelser end 'Lightning' og 'Provider for Google Calendar' / 'Leverandørmodul for Google Kalender', hvis den er installeret. Genstart Thunderbird og se, om det hjælper.

Re: Min kalender er frosset

Indlæg: lør 11. jan 2020 13:58
af lisehoff
Jeg har ikke andre udvidelser end Lightning

Re: Min kalender er frosset

Indlæg: lør 11. jan 2020 15:20
af Jørgen Rasmussen
Vil du undersøge, hvilken version af Thunderbird og hvilken version af Lightning, du har installeret:
Klik på menuknappen i Thunderbird, Klik på 'Hjælp', og klik så på 'Om Thunderbird'. Det åbner vinduet 'Om Mozilla Thunderbird', hvor du kan se, hvilken version af Thunderbird, du bruger.
Åbn fanebladet Tilføjelser. Klik på 'Udvidelser'. Klik på 'Lightning'.

Re: Min kalender er frosset

Indlæg: lør 11. jan 2020 17:11
af lisehoff
Thunderbird er 68.4.1 (32-bit)
Og så står der, at jeg i øjeblikket er på opdateringskanalen release.
Lightning er version 68.4.1 fra 11/1 2020.

Re: Min kalender er frosset

Indlæg: lør 11. jan 2020 17:15
af lisehoff
Hov ! Nu virker det !
Min kalender er ikke længere frosset, og jeg kan igen arbejde med kalenderen.
Jeg manglede åbenbart den sidste version i Lightning.

Re: Min kalender er frosset

Indlæg: tors 16. jan 2020 20:45
af lisehoff
Det varede ikke længe, så var den gal igen, med det samme problem. Jeg er nu tvunget til, at bruge en anden kalender, jeg skal jo holde styr på mine aftaler. Det er altså belastende.