Thunderbird & Lightning » Kan ikke vedhæfte filer

HanneF

Kan ikke vedhæfte filer

Indlægaf HanneF » ons 4. mar 2020 14:11

Hejsa
Jeg har prøvet at se i dette fora, om andre har samme problem med at vedhæfte filer. Men jeg kan ikke se det.

Når jeg skal vedhæfte en fil og sende den, så stopper Thunderbird ved vedhæft fil. Her står bare: Vedhæft filer (svarer ikke)
Og så sker der ikke mere, før jeg går ind og lukker programmet.

Det er et problem, som er opstået for nylig, og hvad pokker kan jeg gøre

Mange hilsener
Hanne

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:73.0) Gecko/20100101 Firefox/73.0

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Kan ikke vedhæfte filer

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 4. mar 2020 17:46

Hej Hanne

Optimer mapperne i mailkontoen:
Klik på mailkontoen til venstre i Thunderbird-vinduet. Klik på menuknappen, klik på "Filer", og klik så på "Optimer mapper".

Thunderbird gemmer oplysning om, hvilken mappe du sidst vedhæftede filer fra. Hvis det fx var et sted, der ikke er tilgængelig, kan det måske være skyld i problemet. Du kan nulstille oplysningen om den sidst benyttede mappe:
Åbn siden "Indstillinger" i Thunderbird. Klik på "Avanceret" til venstre på siden. Klik på "Generelt" øverst på siden. Klik på knappen "Avancerede indstillinger…". Det åbner vinduet about:config. Klik på knappen "Jeg lover at være forsigtig". Indtast mail.compose.attach.dir i søgefeltet i vinduet about:config. Højreklik på indstillingen mail.compose.attach.dir nedenunder søgefeltet og vælg "Nulstil". Luk vinduet about:config.
Hilsen Jørgen