Thunderbird & Lightning » Fejl ved afsendelse af emails

Emma

Fejl ved afsendelse af emails

Indlægaf Emma » fre 14. aug 2020 17:03

Når jeg forsøger at sende emails får jeg denne uigennemskuelige besked. Hvad gør jeg?
Der opstod en fejl ved afsendelse af meddelelsen: Serveren sendte en forkert besked: 554 5.7.1 Service unavailable. Client host 80.62.116.113 rejected for spamming issues. Client Address 80.62.116.113 block for spam incident; http://www.spamhaus.org/query/bl?ip=80.62.116.113.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/84.0.4147.125 Safari/537.36 Edg/84.0.522.59

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Fejl ved afsendelse af emails

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 16. aug 2020 10:58

Hej Emma

Din mailadresse er kommet på et par blokeringslister hos Spamhaus. Det ser ud til, at din mailadresse bliver misbrugt til udsendelse af spam. Klik på linket i fejlmeddelelsen og læs grundigt, hvad du skal gøre for at blive slettet af listen.

Din computer eller anden enhed, du bruger til at sende mails fra, kan være inficeret med malware. (Skan din computer/enhed med et sikkerhedsprogram). Din mailkonto kan være blevet kompromitteret. (Skift adgangskoden hos din mailudbyder og efterfølgende i Thunderbird).

Jeg tror de fleste mailudbydere kræver at man bruger en adgangskode, når man sender mails. Kontroller dine kontoindstillinger i dine mailprogrammer. (Udgående server).

Hvis du er i tvivl. kan evt. kontakte din mailudbyder og give dem hele fejlmeddelelsen. De kan måske bedre vejlede dig. Det er vigtigt, at du gør noget ved problemet, inden du beder om at få fjernet blokeringen hos Spamhaus.
Hilsen Jørgen

Emma

Re: Fejl ved afsendelse af emails

Indlægaf Emma » søn 16. aug 2020 14:54

Tak for et klart svar. Jeg får en til at hjælpe, men nu virker det ikke mere så tåget, hvad sagen drejer sig om.
Vh Emma