Thunderbird & Lightning » Kan ikke opdatere Thunderbird

Gæst

Kan ikke opdatere Thunderbird

Indlægaf Gæst » man 24. aug 2020 17:17

Hej, Håber en kan hjælpe. Thunderbird har automatsik opdateret mit mailprogram, og skriver at jeg skal genstarte min computer for at færdiggøre tidligere opgradering af Thunderbird. Jeg har nu genstartet min computer mange gange uden held. Og den vil ikke færdiggøre opgraderingen. Har prøvet at hente den nyeste version, og hente programmet forfra. Intet virker. Får bare den samme besked fra dem. Jeg køre windows 10. Jeg vil helst ikke afinstalere programmet, og miste mails, eller lave nye mapper igen med gemte mails, da jeg har super mange mails, og mapper. Der har også lige været en opdatering til windows microsoft edge, så ved ikke om det kan skyldes problemet.
Mvh Dan

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/84.0.4147.135 Safari/537.36

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Kan ikke opdatere Thunderbird

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 24. aug 2020 18:30

Hej Dan

Kan du klikke "Nej" i dialogboksen, der spørgen, om du vil genstarte? Hvis du kan, så gør det.
Klik herefter på menuknappen i Thunderbird, klik på "Hjælp", og klik så på "Teknisk information". Det åbner fanebladet Teknisk information i Thunderbird. Klik på knappen Åbn mappe ud for "Opdateringsmappe" i afsnittet Programinfo. Afslut Thunderbird. Slet filerne uptates-xml, active-updates.xml samt mappen updates i mappen, du lige åbnede.
Hilsen Jørgen

Gæst

Indlægaf Gæst » man 24. aug 2020 19:16

Hej Jørgen.
Tak for dit svar :-)
Jeg kan godt klikke nej, men så snart jeg klikker på Thunderbird programmet, så popper dette vindue op igen, med at genstarte computeren. Så jeg kan slet ikke komme ind i programmet. Logoet er også anderledes, den viser en kasse med en disk på, som viser at den er i gang med opdatering.

Mvh Dan

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 24. aug 2020 19:47

Du kan prøve at åbne den pågældende mappe på en anden måde. Jeg bruger ikke selv Windows 10, så jeg håber min vejledning virker.

Afslut Thunderbird.
Tryk på Windows-tasten + tasten R. Det åbner forhåbentlig vinduet "Kør". Skriv %programdata% i tekstfeltet i vinduet Kør og tryk på Enter-tasten. Det skulle åbne mappen "ProgramData". Åbn mappen Mozilla. Åbn mappen updates. Mappen updates indeholder sikkert flere mapper. Jeg vil tro, at du skal have fat i den nyeste af mapperne. Åbn den. Slet filerne uptates-xml, active-updates.xml samt mappen updates.
Start Thunderbird.
Hilsen Jørgen