Thunderbird & Lightning » Kan ikke (længere) sende krypteret mail

Brian I

Kan ikke (længere) sende krypteret mail

Indlægaf Brian I » tirs 25. aug 2020 11:39

Jeg kan "pludselig" (det er ikke noget jeg gør hver dag) ikke længere sende krypteret post.
Det plejer at være sådan at når jeg trykker på knappen "sikkerhed", så vises oplysninger om modtagerens certifikat - det gør det ikke nu :S
Jeg har tjekket at certifikatet er gyldigt (er blevet opdateret), men er lidt i tvivl om jeg mangler noget til OCES CA IV - er der er version IV, som jeg skal installere noget til? (Jeg har version II og III).

Har version 68.11.0 af Thunderbird på Windows10

Vh Brian

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/84.0.4147.135 Safari/537.36
Vedhæftede filer
Clipboard02.jpg

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Kan ikke (længere) sende krypteret mail

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 25. aug 2020 15:16

Hej Brian

For at se om et certifikat betragtes som værende gyldigt i Thunderbird, kan du se det i Thunderbirds certifikatfremviser.
Åbn Indstillinger -> Avanceret -> Certifikater. Klik på knappen "Håndter certifikater". Klik på "Personer" og marker det pågældende certifikat. Klik på knappen "Vis". Hvis der står "Dette certifikat er godkendt til følgende formål: Mailunderskriftscertifikat" øverst i vinduet, betragter Thunderbird certifikatet som gyldigt. Hvis der står "Kunne ikke godkende dette certifikat, da udstederen er ukendt", mangler du måske et mellemliggende certifikat.
Hilsen Jørgen