Thunderbird & Lightning » Password til webmail postadresse

tinem

Password til webmail postadresse

Indlægaf tinem » søn 30. aug 2020 07:17

Jeg har desværre mistet ALT på min harddisk og har fået indsat en ny og er ny ved at installere alt igen og er stødt på et problem med Thunderbird, da jeg også nu samtidig laver NYE passwords til alt og gemmer denne fil i min Dropbox, så jeg har disse hvis en harddisk i fremtiden igen skulle stå af. :-(

Jeg bruger https://webmail.jubii.dk/ som jeg har indtastet i Thunderbird og jeg kan ikke finde ud af hvor jeg opdaterer det nye password i Thunderbird?

Jeg opdagede det ved at jeg havde skrevet en længere mail som svar og denne kunne ikke gemmes i Kladder og heller ikke sendes, der kom en box hvor jeg kunne indtaste det NYE password og valgte at gemme posten og ser så her til morgen at den heldigvis er blevet gemt under Kladder-tinem@email.dk og kan måske nu sendes til personen, men ville jo godt have det til at fungere automatisk som det var før. Nogen som kan hjælpe?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/85.0.4183.83 Safari/537.36 Edg/85.0.564.41

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Password til webmail postadresse

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 30. aug 2020 09:51

Når du prøver at sende en mail, og får vist dialogboksen, hvor du bliver bedt om at indtaste adgangskoden til SMTP-serveren, skal du indtaste din nye adgangskode. Sæt også flueben i "Brug Adgangskode-håndteringen til at huske denne adgangskode". Så vil du ikke blive bedt om at indtaste adgangskoden igen for den udgående server.
Hilsen Jørgen

tinem

Re: Password til webmail postadresse

Indlægaf tinem » søn 30. aug 2020 10:03

Mange tak for svaret. Det er utroligt så gode svar vi får i dette forum og gode løsninger. Ville ønske at jeg kunne få samme hjælp til alle mine andre spørgsmål jeg støder på nu efter ALT er forsvundet og skal installeres igen.

Jeg sendte den lange post igen og alt virkede som det skulle, så Thunderbird må have husket det ændrede password som jeg indtastede sidst.

Syntes IKKE jeg tidligere fik vist "Brug Adgangskode-håndteringen til at huske denne adgangskode", men nu har jeg denne post at finde tilbage til.