Thunderbird & Lightning » mail

sstinnen

mail

Indlægaf sstinnen » tors 17. sep 2020 18:02

For et par dage siden var jeg inde og lede efter en mail.
Jeg skrev Susanne i sørgefeltet og fandt hurtigt hvad jeg søgte. Mit problem er, at siden når jeg går på MT, står der stadig Susanne i søgefeltet og ja, jeg er inde at søge igen. Hvad kan jeg gøre for at gå direkte ind på startsiden? Er mit problem forstået?
Stinne

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; Trident/7.0; rv:11.0) like Gecko

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: mail

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 17. sep 2020 21:07

Thunderbird viser forskelligt indhold i faneblade. Når du søger efter en mail, får du vist søgeresultatet i et faneblad. Hvis du dobbeltklikker på en mail i meddelelsesruden, åbnes den i et faneblad. Til højre på hvert faneblad er der et X. Hvis du klikker på det, lukkes fanebladet. Du kan skifte mellem de forskellige åbne faneblade ved at klikke på dem.

Det er også muligt at skifte fokus til et faneblad ved hjælp af en tastaturgenvej. Du kan skifte fokus til startfanebladet med tastaturgenvejen Ctrl + 1 (gælder for Windows). Du kan skifte fokus til de sidste faneblad med Ctrl + 9.
Hilsen Jørgen

sstinnen

Indlægaf sstinnen » søn 20. sep 2020 12:16

Jørgen Rasmussen skrev: Thunderbird viser forskelligt indhold i faneblade. Når du søger efter en mail, får du vist søgeresultatet i et faneblad. Hvis du dobbeltklikker på en mail i meddelelsesruden, åbnes den i et faneblad. Til højre på hvert faneblad er der et X. Hvis du klikker på det, lukkes fanebladet. Du kan skifte mellem de forskellige åbne faneblade ved at klikke på dem.

Det er også muligt at skifte fokus til et faneblad ved hjælp af en tastaturgenvej. Du kan skifte fokus til startfanebladet med tastaturgenvejen Ctrl + 1 (gælder for Windows). Du kan skifte fokus til de sidste faneblad med Ctrl + 9.

Ja, jeg kan fjerne søgningen "Susanne" ved at trykke på krydset, men hver gang jeg går på Thunderbird er søgesiden der igen som første side.
Øv.
Stinne

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 20. sep 2020 12:32

Hej Stinne

Når du lukker Thunderbird, gemmer programmet information om, hvilke faneblade der er åbne i en fil. Måske er den fil blevet beskadiget. Du kan slette filen. Thunderbird laver en ny standardfil, når programmet startes igen.

Klik på menuknappen i Thunderbird, klik på "Hjælp", og klik så på "Teknisk information". Det åbner fanebladet "Teknisk information". Klik på knappen "Åbn mappe" ud for "Profilmappe". Afslut Thunderbird. Slet filen session.json i mappen, du lige åbnede. Start Thunderbird.
Hilsen Jørgen

sstinnen

Indlægaf sstinnen » man 21. sep 2020 20:49

Tak for hjælpen, nu kommer jeg rigtig ind på Thunderbird igen. Jeg er glad. Knus Stinne

Jørgen Rasmussen skrev: Hej Stinne

Når du lukker Thunderbird, gemmer programmet information om, hvilke faneblade der er åbne i en fil. Måske er den fil blevet beskadiget. Du kan slette filen. Thunderbird laver en ny standardfil, når programmet startes igen.

Klik på menuknappen i Thunderbird, klik på "Hjælp", og klik så på "Teknisk information". Det åbner fanebladet "Teknisk information". Klik på knappen "Åbn mappe" ud for "Profilmappe". Afslut Thunderbird. Slet filen session.json i mappen, du lige åbnede. Start Thunderbird.