Thunderbird & Lightning » Hængelås i mailadresse. Offline? Årsag til min fejl?

Legetoj

Hængelås i mailadresse. Offline? Årsag til min fejl?

Indlægaf Legetoj » tors 17. sep 2020 21:13

Jeg kan hverken sende eller modtage mail.
Jeg får en fejl meddelelse om at jeg ikke kan tilslutte til imap-serveren fordi jeg har over skrevet det maksimale antal forbindelser til serven.

Efter at jeg har ændret antallet fra 5 til 1, som anbefalet, kan jeg stadig ikke sende eller modtage mail.

Jeg har opdaget at der i kolonnen over min mapper nu er en lukket hængelås efterfulgte af min mailadresse.

Kurverten efterfulgt af mailadressen er normalt, men hængelåsen mener jeg aldrig at havde set. Kan det betyde, at min mail pludselig er offline??Hvordan får jeg i givet fald hængelåsen åbnet ~ komme ONLINE igen??

mvh
Jan

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/85.0.4183.102 Safari/537.36

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Hængelås i mailadresse. Offline? Årsag til min fejl?

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 17. sep 2020 21:23

Hej Jan

Hængelåsen viser bare, at forbindelsen mellem Thunderbird og din mailudbyders server er krypteret.

Fejlmeddelelsen siger vist, at du måske har overskredet det maksimale antal forbindelser til serveren. Hvis det ikke hjælper at reducere antallet af serverforbindelser, ligger problemet et andet sted. Har du tjekket, om din mailudbyder skulle have problemer?
Hilsen Jørgen

Legetoj

Hængelås i mailadressen. Offline? Årsag til min fejl?

Indlægaf Legetoj » tors 17. sep 2020 22:28

Tak Jørgen for den nye oplysning vedr. krypteringen.

Jeg havde en opsætning som angav 5 forbindelser. En info fra thunderbird forslog at rette 5 til 1 og problemet med at sende og modtage ville være løst, men desværre nej.
Er i kontakt med one.com som administrerer mit domæne, men i første omgang henviste De det til at være et Thunderbird problem.

Efter at jeg sendte dem teksten på fejlmeddelelsen som kom efter at jeg ændrede de 5 til 1: "Meddelsen kunne ikke sendes, fordi forbindelsen til SMTP-serveren forsvandt midt i overførslen" kigger de på sagen igen!
Hilsen Jan