Side 1 af 1

Udskrivfunktionen fejler igen m.v.

Indlæg: tirs 22. sep 2020 14:55
af viktor
Hej
Udskriv-funktionen fejler igen i min beta-version af Thunderbird og bevirker at Thunderbird crasher. Dette bliver nok rettet i en af de næste updates. Da denne fejltilstand er jævnligt tilbagevendende (så virker det - så virker det ikke) påtænker jeg at vende tilbage til den sidste stabile ikke-betaversion.
Hvordan gør man det, så jeg kan bevare alle de mails og mapper, som jeg har i min nuværende udgave af det ellers gode Thunderbird-program ?
Er ingen nørd, men er det noget med en ny profil ?
På forhånd tak.
Hilsen Viktor

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/85.0.4183.102 Safari/537.36

Re: Udskrivfunktionen fejler igen m.v.

Indlæg: ons 23. sep 2020 13:04
af Jørgen Rasmussen
Hej Viktor

Hvis du installerer en "ældre" version af Thunderbird (den fra release-kanalen) i stedet for beta-versionen, får du sikkert følgende fejlmeddelelse:
"En nyere version af Thunderbird kan have lavet ændringer af din profil, som ikke længere er kompatibel med denne ældre version. Brug kun denne profil med den nyere version, eller opret en ny profil til denne installation af Thunderbird. Oprettelse af en ny profil kræver, at du opsætter dine konti og kalendere samt installerer dine tilføjelser igen."
En ny profil er som en helt nyinstalleret Thunderbird. Du har ingen mailkonti, mails eller kontakter.

Det skulle være muligt at starte Thunderbird (den fra release-kanalen) og tvinge den til at bruge profilen fra Thunderbird-beta. Men jeg kan ikke garantere, at Thunderbird vil fungere uden problemer.

Hvis du vælger at prøve det, bør tage en sikkerhedskopi af din Thunderbird-profil først.
Du må kun have den ene version af Thunderbird installeret (den fra release-kanalen).
Tryk på Windows-tasten+R. Det åbner dialogen "Kør". Skriv thunderbird.exe -p --allow-downgrade og tryk på Enter-tasten.