Thunderbird & Lightning » Signatur (signature switch) i nyeste version (78).

Thorvald

Geografisk sted: Esbjerg, Danmark

Signatur (signature switch) i nyeste version (78).

Indlægaf Thorvald » man 2. nov 2020 19:38

Jeg har i rigtigt mange år haft det sådan at jeg har skrevet og gemt signaturer med notesblok (hedder det vist) og gemt dem under Thunderbird mappen (ikke i profil mappen).

Når jeg så vil indsætte signatur i en mail, bruger jeg funktionen valgmuligheder, finder den signatur jeg vil bruge (har en del forskellige) og så indsættes den i mailen. Dette er en meget nem måde at sætte signatur ind på (eller undlade det efter relevans), som jeg har været vant til i mange, mange år.

I den nyeste version af Thunderbird findes dette ikke under funktionen "Valgmuligheder", eller nogen andre steder. Hvorfor ikke?? Hvordan kan jeg få det tilbage under "Valgmuligheder"?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/86.0.4240.111 Safari/537.36
Senest rettet af Thorvald fre 6. nov 2020 06:33, rettet i alt 1 gang.
Med de venligste hilsener
Thorvald

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Signatur i nyeste version (78) af Thunderbird.

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 2. nov 2020 20:44

Hej Thorvald

Har du brugt en udvidelse (fx Signature Switch) til at få denne funktion?
Kontroller om der er en ny version af udvidelsen. Det kan være, at du skal indstille udvidelsen igen, hvis du opdaterer eller installerer en ny version.
Hilsen Jørgen

Gæst

Indlægaf Gæst » fre 6. nov 2020 06:02

Signatur switch - ja, det lyder faktisk bekendt. Det er jo så lang tid siden at jeg har glemt det kører via en udvidelse... :-) Super - det kigger jeg på.

Thorvald

Indlægaf Thorvald » fre 6. nov 2020 06:03

Signatur switch - ja, det lyder faktisk bekendt. Det er jo så lang tid siden at jeg har glemt det kører via en udvidelse... :-) Super - det kigger jeg på.
Thorvald

Thorvald

Indlægaf Thorvald » fre 6. nov 2020 06:32

Ok - for andre der måske støder på det samme:
Under tilføjelser, kiggede jeg på Signature Switch og først stod der at den ikke var understøttet til version 78. Men så trykkede jeg på de 3 prikker, tror jeg det var, for at søge efter opdateringer. Og den kunne så godt opdateres. Derefter synes jeg stadig ikke den virkede. Så ind under tilføjelser igen, trykke på de 3 prikker - og gik ind i indstillinger. Her kunne jeg så se at den var helt anderledes end før. Men da jeg jo havde mine signaturer gemt som tekst filer, kunne jeg jo bare kopiere deres filnavne som navn på signatur og kopiere hele teksten som den står i tekstfilen og sætte ind og gemme. Og så kan man bytte rundt på rækkefølgen af signaturerne, så f.eks. den man bruger mest står øverst, eller hvordan man nu vil sortere dem.
Ok, så tilbage og prøve at skrive en ny fiktiv mail. Hmm - hvor er signature switch? Ikke hvor den plejer at være. Nej, den dukker op som et felt øverst til højre i e-mail vinduet. Trykker man på den, får man et rullegardin, hvor man så kan vælge den signatur man vil have sat ind.
Så alt i alt vil jeg sige at denne nye version af signature switch er rigtig fin! :-)
Thorvald