Thunderbird & Lightning » password til Thunderbird mail

fjordmand@privat.dk

password til Thunderbird mail

Indlægaf fjordmand@privat.dk » tirs 3. nov 2020 12:32

Hej
jeg har købt en ny pc'er, men vil gerne installere/bruge thunderbird mail, da jeg var heldig at have lavet noget backup af mine mail, og nu gerne vil bruge dem igen.
jeg har hentet programmet, men nu vil den have mit password, det har jeg ikke brugt i 4-7 år, altid logget ind, så hvad nu, der er åbenbart ikke noget sted med "glemt password"
mvh Torben

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/86.0.4240.111 Safari/537.36

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: password til Thunderbird mail

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 3. nov 2020 16:40

Hej Torben

Jeg går ud fra, at det er adgangskoden til din mailudbyders mailservere (den du skal bruge til at hente og sende mail), du har brug for. Det er sikkert den samme adgangskode, du bruger til at logge på din mailudbyders webmail, hvis en sådan tilbydes.
Hilsen Jørgen

Gæst

Indlægaf Gæst » tirs 3. nov 2020 16:50

Hej, ja det er det, men jeg har fået lavet et lidt knudret system åbenbart, jeg har mail via yousee ( helt tilbage fra TDC dagene med fastnettlf), jeg har så gemt nogle tusinde mails, mest om min hobby med vin og champagne, hvor jeg har over 800 kontakter med samtaler og opgivelser af handler, derfor har jeg brugt Mozilla/Firefox Thunderbird, som min mail, med fast password, jeg har været inde for at finde gemt password på den gamle pc'er, men den vil gerne have en kode for at frigive password hmmm
Nu med ny pc'er, hvor jeg så ikke kan huske den kode jeg har gjort brug af i 7 år.
Jeg har fået et par råd privat, de skal nu afprøves, men har givet lidt op, og må prøve igen senere.
Tusind tak for interessen.

Gæst

Indlægaf Gæst » tirs 3. nov 2020 17:49

Takker for ideer, har nu fået det løst