Thunderbird & Lightning » linjeafstand og indrykning af tekst i mail

annea

linjeafstand og indrykning af tekst i mail

Indlægaf annea » tirs 3. nov 2020 14:03

Jeg skal hjælpe min far på 90 med at sætte mail-layout op. Han vil have bred margin i venstre side og kun enkelt linjeafstand. Det skal sættes op som default, så han ikke skal indstille det hver gang, han skal skrive en mail.
Hvordan gør jeg?

Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_15_7) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/86.0.4240.111 Safari/537.36

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: linjeafstand og indrykning af tekst i mail

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 3. nov 2020 16:35

Hej annea

Der er ikke nogle indstillinger i Thunderbird, der gør det muligt at sætte en fast margin. Det er nemt at lave indrykning med tastaturgenvejen Ctrl+Ø.
Det er muligt at sætte Thunderbird til ikke at bruge afsnitsformatering, når man trykker på Enter-tasten: Åbn Thunderbirds indstillinger. Klik på "Redigering". Rul ned til afsnittet "HTML-stil". Fjern fluebenet ud for indstillingen "Benyt afsnitsformat som standard i stedet for formatet for almindelig tekst".
Hilsen Jørgen

jfm

Geografisk sted: Odense

Indlægaf jfm » tirs 3. nov 2020 18:37

Hvis du vil have venstre-margin, så kan man overveje at lave en skabelon, hvor du har en tabel med 2 kolonner.
Venstre-kollonen sætter du f-eks. til 5% og højre til 95%.
Herefter gemmer du den som skabelon.
Når han skal skrive en ny mail, vælger han den ud fra skabelon-mappen.

Det er nok ikke den optimale løsning, men den jeg lige kan se mig ud af her og nu.

Vh.
Jørgen Madsen

Gæst

Indlægaf Gæst » ons 4. nov 2020 07:26

Jørgen Rasmussen skrev: Hej annea

Der er ikke nogle indstillinger i Thunderbird, der gør det muligt at sætte en fast margin. Det er nemt at lave indrykning med tastaturgenvejen Ctrl+Ø.
Det er muligt at sætte Thunderbird til ikke at bruge afsnitsformatering, når man trykker på Enter-tasten: Åbn Thunderbirds indstillinger. Klik på "Redigering". Rul ned til afsnittet "HTML-stil". Fjern fluebenet ud for indstillingen "Benyt afsnitsformat som standard i stedet for formatet for almindelig tekst".

Mange tak for svar, jeg prøver at klikke fluebenet væk.