Thunderbird & Lightning » Thunderbird og Windows 10

mosen02

Thunderbird og Windows 10

Indlægaf mosen02 » søn 8. nov 2020 11:26

Jeg har nogen tid haft problemer med mine mailkonti, delvis ikke at kunne sende mail, og hverken kunne sende eller modtage mail. Af andre tekniske årsager er det blevet nødvendigt at installere Windows 10.
Efter at have lært lidt om de muligheder der er indeholdt i Windows 10, erfarer jeg at jeg uden problemer kan bruge begge mine mailkonti, til både at sende og modtage mail fra Windows 10. Hvad er det der gør at jeg ikke kan bruge Thunderbird, til især at sende mail, og på min ene konto dukker der sporadisk en mail op, og den mest brugte ingen? Kan det være at Windows kan gå over webmail?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:82.0) Gecko/20100101 Firefox/82.0

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Thunderbird og Windows 10

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 9. nov 2020 11:43

Jeg kan ikke regne ud, hvorfor du har så mange problemer med Thunderbird. Thunderbird skulle fungere med Windows 10. Webmail bruges, så vidt jeg ved, kun af browsere. Andre mailprogrammer (klienter) bruger de samme protokoller til at sende og hente mails, som Thunderbird bruger.
Hilsen Jørgen

mosen02

Indlægaf mosen02 » man 9. nov 2020 16:38

Det er også mig lidt af en gåde, hvad årsagen er, at heller jeg ikke kan kan få det til at virke. Værkstedet som ordnede min PC kunne heller ikke. Jeg har fjernet alt med Thunderbird fra min PC, før jeg geninstallerede den. Tidligere når jeg har installeret Thunderbird var det nok med mailadr. så kunne programmet klare resten, det ser ud som om det er anderledes nu. Det bedste resultat har været at Thunderbird blev installeret, men straks kom beskeden: Kunne ikke oprette forbindelse med serveren astmp.dnpost.dk.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 9. nov 2020 17:56

Thunderbird har eller har adgang til en database, som indeholder data om kontoindstillinger for nogle mailudbydere. Databasen indeholder ikke data fra samtlige mailudbydere i verden. Hvis man har en mailkonto hos en mailudbyder, hvis data findes i databasen, er det nok at indtaste sin mailadresse, når man opretter mailkontoen i Thunderbird. Elles skal man opsætte kontoen manuelt.

Er du sikker på, at navnet på den udgående server skal være "astmp.dnpost.dk"?
Hilsen Jørgen

mosen02

Indlægaf mosen02 » tirs 10. nov 2020 14:43

Det er rigtigt at navnet på den udgående server skal være "astmp.dnpost.dk"
Selv om jeg havde en udskrift af fremgangsmåden, kunne jeg ikke få det til at virke, jeg tog kontakt til den mekaniker der bragte min PC i orden, han arbejdede lidt med maskinen, og fik det i orden. Han kunne desværre ikke fortælle hvad han havde gjort, med hovedsagen: DEN VIRKER NU. Tak for hjælpen.