Thunderbird & Lightning » Kan ikke sende e-mail

arnen

Kan ikke sende e-mail

Indlægaf arnen » fre 13. nov 2020 16:08

Jeg kan modtage, men ikke sende mail.

Udgående server (SMTP)
Beskrivelse: TDC (DK)
Servernavn: asmtp.mail.dk
Port: 587
Brugernavn: xxxx@post.tele.dk
Godkendelsesmetode: Adgangskode, usikker overførsel
Forbindelsessikkerhed: Ingen

Venlig hilsen
Arne Nielsen

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:82.0) Gecko/20100101 Firefox/82.0

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Kan ikke sende e-mail

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 14. nov 2020 12:04

Hej Arne

Jeg er ikke sikker på, at du bruger de rigtige kontoindstillinger. Du har sikkert oprettet kontoen for flere år siden, da din mailudbyder hed TDC. Er TDC ikke blevet til YouSee?
Hvis du ændrer på servernavnet, vil du sikkert blive bedt om at indtaste adgangskoden, første gang du vil sende en mail. Du kan evt. finde den gamle adgangskode i Thunderbirds indstillinger, inden du skifter servernavn, port, osv.
Hilsen Jørgen

arnen

Indlægaf arnen » lør 14. nov 2020 14:03

Tak Jørgen.

Jeg har øndret til yousee.dk, men det hjølper ikke.

Jeg får en fejlmeddelelse

Der opstod en fejl ved afsendelse af meddelelsen: Serveren sendte en forkert besked: 450 4.7.1 <5.186.124.71.cgn.fibianet.dk[5.186.124.71]>: Client host rejected: Service refused due to bad behavior. Mailen blev ikke sendt. Se fejl 'YSE_OUT_106' her https://kundeservice.yousee.dk/mail/pro ... fejlbesked.

Hilsen Arne

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 14. nov 2020 14:33

Når jeg følger linket, kan jeg læse følgende:
"Nogen prøver at logge ind i din email, men har indtastet adgangskoden forkert for mange gange. Sørg for at holde din adgangskode for dig selv og opdatér den ofte, så ingen får adgang. Vi kan desværre ikke stoppe andre fra at prøve at logge på din email."

Kontrollér om dine kontoindstillinger er korrekte. Kontakt evt. din mailudbyder, hvis du bliver ved med at få fejlmeddelelser.
Hilsen Jørgen

mohafo

Indlægaf mohafo » ons 18. nov 2020 17:05

Hej arnen!
Det er korrekt, som Jørgen skriver. TDC hedder i dag YouSee, og dem bruger jeg også.
Såvidt jeg kan se, er dine indstillinger forkerte, men først skal du prøve at komme på WEB-mail hos YouSee. Hvis du ikke kan det (og det gætter jeg på), er det umuligt at sende fra Thunderbird (der er ikke noget galt med Thunderbird!)!
Meddelelsen, du får, tyder nemlig på, at du ikke kan logge ind på WEB-mail, så prøv først det. Hvis det er korrekt, skal du oprette nye login-data (selvbetjening), men hvis det stadig ikke lykkes, skal du have supporthjælp hos YouSee. Lad i så fald være med at tale om Thunderbird, kun at du ikke kan komme ind på din web-mail. Så snart de hører ordet 'Thunderbird', giver de den besked, du allerede har fået!!!

mvh. mohafo

mohafo

Indlægaf mohafo » lør 21. nov 2020 12:05

Hej Arne!

Du har måske nu fået løst dit problem, men ifald det ikke er tilfældet, får du lige denne oplysning.

Din SMTP-adresse ovenfor ser ud næsten som min, men den seneste ændring jeg har er: Forbindelsessikkerhed = STARTTLS, så prøv det, hvis det stadig ikke fungerer. Det fungerer hos mig!

mvh mohafo