Thunderbird & Lightning » manglende vedhæftninger

ps76

manglende vedhæftninger

Indlægaf ps76 » søn 22. nov 2020 18:01

Som administrator i en tennisklub har jeg på det seneste modtaget et par mails, hvor der i den ene var vedhæftet en pdf fil, og i den anden var indlejret et jpeg billede i selve mailteksten. I begge tilfælde kunne jeg ikke se dem i min TB. Andre modtagere kunne godt, så problemet ligger hos mig.
Nogle ideer om hvad der kan være galt? Afsenderen fortæller at når han modtager mails fra mig er formateringen almindelig tekst, fremfor HTML. Har det mon noget med det at gøre?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/86.0.4240.198 Safari/537.36
P Sørensen

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: manglende vedhæftninger

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 22. nov 2020 19:44

Hej P Sørensen

Billeder, der er indlejret i men meddelelse, kan vises hvis du åbner menuen "Vis" -> "Vis vedhæftede filer som en del af meddelelsen".

Hvis du sender mails i ren tekst-format og vil skifte til HTML-format, så åbn vinduet Kontoindstillinger. Find den pågældende konto til venstre på siden. Klik på underpunktet "Komposition & adressering". Sæt flueben ud for "Skriv meddelelser i HTML-format".
Hilsen Jørgen

ps76

Indlægaf ps76 » søn 22. nov 2020 19:58

Ja tak. Jeg frygtede det - begge situationer VAR sat korrekt op med flueben, som du foreslår. Så det er noget andet, der driller åbenbart. Jeg har en automatisk videresendelse til Gmail, og der var der ingen problemer.
P Sørensen

jfm

Geografisk sted: Odense

Indlægaf jfm » man 23. nov 2020 07:50

Har du prøvet "indstillinger -> privatliv & Sikkerhed"?
Flueben ved Tillad internt indhold i meddelelser"
Her kan du også definere undtagelser

Hilsen
Jørgen Madsen

Gæst

Indlægaf Gæst » tirs 24. nov 2020 11:29

Nej, der var desværre også flueben allerede.
Men jeg fandt noget andet, under redigering/afsendelsesindstillinger. Der var valgt "Send om muligt meddelelser som ren tekst".
Det har jeg nu ændret til "Når meddelelsen sendes i HTML-format og en eller flere af modtagerne er markeret som ude af stand til at læse HTML: Send meddelelsen som både HTML og ren tekstformat".
Mon ikke det løser problemet? Skal lige teste det.
Men tak for at du fik mig guidet ind i det rigtige område. Den var godt gemt derinde...

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 24. nov 2020 13:43

Du har sikkert sat modtageren til at foretrække meddelelser i ren tekst-format.
Hvis du åbner adressebogen, finder modtageren og åbner kontaktoplysningerne for vedkommende, kan du se indstillingen "Foretrækker meddelelser i formatet:". Der kan du vælge mellem "Ren tekst", "HTML" og "Ukendt". Hvis laver en mail i formatet HTML, og modtageren foretrækker "Ren tekst", sendes meddelelsen normalt som ren tekst til vedkommende. Som du selv er inde på, kan man også indstille Thunderbird til at sede meddelelser i begge formater, hvis en eller flere modtagere ikke kan modtage meddelelser i HTML.
Hilsen Jørgen

ps76

Indlægaf ps76 » ons 25. nov 2020 10:03

ok ja, det kan jo godt se - der kan jeg også justere. Den stod til "ukendt". Men skal man så sætte den manuelt på ALLE kontakter - eller er det nok at sætte det generelt som jeg beskrev, altså at sætte den til at sende i begge formater, "hvis en eller flere modtagere ikke kan modtage HTML"?
P Sørensen

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 25. nov 2020 11:50

Du kan godt bruge de indstillinger, du har valgt nu.
Hilsen Jørgen