Thunderbird & Lightning » Alle mails er væk...

Nene2312
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: tirs 24. nov 2020 15:28

Alle mails er væk...

Indlægaf Nene2312 » tirs 24. nov 2020 15:30

Hej,

Efter en opdatering af Thunderbird, er alle mine mails forsvundet.

Findes der en kopi af dem hos Mozilla, og kan de genetableres?


Hilsen
Mette

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/86.0.4240.198 Safari/537.36

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 5663
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 16:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Alle mails er væk...

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 25. nov 2020 11:25

Hej Mette

Mozilla har ikke dine mails. De findes måske stadig på din computer.
Opdaterede Thunderbird sig selv eller blev programmet opdateret på en anden måde?
Hvilken version bruger du? Du kan se hvilken version, du bruger, ved at klikke på menuknappen i Thunderbird, klikke på "Hjælp", og så klikke på "Om Thunderbird".
Hilsen Jørgen

Nene2312
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: tirs 24. nov 2020 15:28

Re: Alle mails er væk...

Indlægaf Nene2312 » ons 25. nov 2020 13:20

Hej Jørgen,
Thunderbird opdaterede selv. Et par dage senere skulle jeg taste min pop3 og astmp samt kodeord ind igen. Da det var gjort var alle mails forsvundet.
Jeg bruger version 78.5.0 (32-bit) Burde det ikke være 64-bit?

Hilsen
Mette

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 5663
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 16:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Alle mails er væk...

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 25. nov 2020 13:53

Hvis du blev bedt om at oprettet din mailkonto igen, er der måske blevet oprettet en ny Thunderbird-profil. Det er muligt at skifte mellem eksisterende profiler. Er kontakterne i din adressebog i Thunderbird også forsvundet?

Tidligere fandtes der kun 32.bit versioner af Thunderbird. Jeg ved ikke, om Thunderbird selv kan skifte fra 32 til 64-bit.
Hilsen Jørgen

Nene2312
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: tirs 24. nov 2020 15:28

Re: Alle mails er væk...

Indlægaf Nene2312 » ons 25. nov 2020 14:01

Mine kontakter i min adressebog er der stadigvæk. Hvordan kan jeg skifte mellem profilerne?

Hilsen
Mette

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 5663
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 16:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Alle mails er væk...

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 25. nov 2020 14:09

Hvis adresserne stadig er i Thunderbirds adressebog, har Thunderbird ikke skiftet til en ny profil. Når man starter Thunderbird op med en ny profil, er det som en helt frisk installation. Der er hverken mailkonti eller adresser.

Prøv at hente og installere Thunderbird igen: https://download.mozilla.org/?product=t ... in&lang=da

Husk at Thunderbird skal være afsluttet, når du installere.
Hilsen Jørgen

Nene2312
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: tirs 24. nov 2020 15:28

Re: Alle mails er væk...

Indlægaf Nene2312 » ons 25. nov 2020 14:21

Det hjalp ikke at installere Thunderbird igen :-(

Hilsen
Mette

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 5663
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 16:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Alle mails er væk...

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 25. nov 2020 14:37

Her er lidt forskelligt, du lige skal prøve:
Klik på menuknappen, klik på "Vis" -> "Mapper" -> "Alle".
Klik på menuknappen, klik på "Hjælp" -> "Genstart med tilføjelser deaktiveret". Klik på "Genstart". Klik på "Fortsæt i fejlsikret tilstand".

Du kan også se, om der findes mere end en Thunderbird-profil, og skifte profil, hvis det er tilfældet: Klik på menuknappen og vælg "Hjælp" > "Teknisk information". Det åbner fanebladet Teknisk information. Klik på about:profiles nederst i afsnittet Programinfo. Fanebladet "Om profiler" åbnes. Hvis der er mere end én profil, kan du klikke på "Start profilen i en ny browser-session" ud for en profil, der ikke benyttes i øjeblikket. Det åbner en ny instans/vindue af Thunderbird. Hvis dine mails er i den instans, kan du lukke den igen og vælge "Angiv som standardprofil" ud for den pågældende profil. Genstart herefter Thunderbird.
Hilsen Jørgen

Nene2312
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: tirs 24. nov 2020 15:28

Re: Alle mails er væk...

Indlægaf Nene2312 » ons 25. nov 2020 14:54

De første punkter virkede ikke.

Jeg har vist nok to profiler - se vedhæftede billede

Hilsen
Mette
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2020-11-25 144732.png

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 5663
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 16:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Alle mails er væk...

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 25. nov 2020 15:01

Prøv at klikke på "Start profil" ud for profilen "Default". Det åbner en ny instans af Thunderbird med den profil. Hvis dine mails er i den, så luk den profil/vindue. Klik så på "Angiv som standardprofil". Afslut Thunderbird. Start Thunderbird igen.
Hilsen Jørgen

Nene2312
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: tirs 24. nov 2020 15:28

Re: Alle mails er væk...

Indlægaf Nene2312 » ons 25. nov 2020 15:11

Desværre lå mine mails heller ikke der. Jeg skulle angive min mailadresse og password...

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 5663
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 16:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Alle mails er væk...

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 25. nov 2020 15:21

Mystisk

Tag et kig i profilmappen og fortæl hvilke mapper, du ser.
Klik på menuknappen i Thunderbird og vælg "Hjælp" > "Teknisk information". Det åbner fanebladet Teknisk information. Klik på knappen "Åbn mappe" ud for Profilmappe. Det åbner Thunderbirds profilmappe. Åbn mappen "Mail". Hvilke mapper ser du i mappen Mail?
Hilsen Jørgen

Nene2312
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: tirs 24. nov 2020 15:28

Re: Alle mails er væk...

Indlægaf Nene2312 » ons 25. nov 2020 15:45

Jeg åbnede rod mappen. Se billede
Vedhæftede filer
Mail.png

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 5663
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 16:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Alle mails er væk...

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 25. nov 2020 16:07

Ifølge skærmbilledet skulle du have to rigtige mailkonti i Thunderbird og en "konto" med navnet "Lokale mapper". Jeg går ud fra, at du kun har en mailkonto og "Lokale mapper". Hedder din nyeste konto i Thunderbird pop3.mail.dk?
Hilsen Jørgen

Nene2312
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: tirs 24. nov 2020 15:28

Re: Alle mails er væk...

Indlægaf Nene2312 » ons 25. nov 2020 16:13

Jeg har kun en mailkonto :-D

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 5663
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 16:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Alle mails er væk...

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 25. nov 2020 16:32

Jeg slettede indlægget med din mailadresse.

Hvis vi skal gå ud fra datoerne på mapperne, er de ældste mapper "Local folders" og "pop3.yousee.dk". Jeg tror dine forsvundne mails gemmer sig i "pop3.yousee.dk". Jeg håber du kan flytte dine mails til en anden mappe. Så bliver de forhåbentligt synlige i Thunderbird under "Lokale mapper". For at være sikker, skal du lige tjekke to ting:

Åbn vinduet Kontoindstillinger i Thunderbird. Find din konto til venstre i vinduet. Klik på underpunktet "Serverindstillinger". Tjek feltet "Servernavn" til højre. Står der pop3.yousee.dk?

Klik på "kontoen" "Lokale mapper" til venstre i vinduet Kontoindstillinger. Til højre i vinduet vises stien til mappen. Ender stien på Local Folders eller på Local Folders-1?
Hilsen Jørgen

Nene2312
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: tirs 24. nov 2020 15:28

Re: Alle mails er væk...

Indlægaf Nene2312 » tors 26. nov 2020 01:48

Der står pop3.yousee.dk
Stien ender på local Folders-1

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 5663
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 16:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Alle mails er væk...

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 26. nov 2020 12:42

Hej Mette

Jeg har brug for mere information:
Højreklik på din indbakke i Thunderbird og vælg "Egenskaber". Fortæl mig, hvad der står i feltet "Placering". Ender stien på /Mail/pop3.yousee.dk/Inbox eller på /Mail/pop3.mail.dk/Inbox?
Hilsen Jørgen

Nene2312
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: tirs 24. nov 2020 15:28

Re: Alle mails er væk...

Indlægaf Nene2312 » tors 26. nov 2020 15:03

Ja, stien ender på det du skriver.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 5663
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 16:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Alle mails er væk...

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 26. nov 2020 15:17

Jeg gav dig to forslag. Du skal vælge den ene af dem?
Hilsen Jørgen

Nene2312
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: tirs 24. nov 2020 15:28

Re: Alle mails er væk...

Indlægaf Nene2312 » tors 26. nov 2020 15:26

UNDSKYLD :-D Der står /Mail/pop3.mail.dk/Inbox

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 5663
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 16:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Alle mails er væk...

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 26. nov 2020 16:14

Min teori er, at dine gamle mails ligger i mappen Mail/pop3.yousee.dk. Den mappe, kan din Thunderbird ikke se. Din Thunderbird kan se mails, der ligger i mappen Mail/Local Folders-1.
Planen er, at du omdøber de nuværende filer i mappen "Mail/Local Folders-1" i profilmappen. Derefter kopierer du filer og mapper fra Mail/pop3.yousee.dk til Mail/Local Folders-1. Når du efterfølgende starter Thunderbird, håber jeg, at dine mails ligger i mapper under kontoen "Lokale mapper" i Thunderbirds mapperude. Der kan du flytte dem til mapper i din nuværende konto. Når det er gjort, kan du slette de tomme mapper, der starter med 1 i mapperuden.

Prøv følgende:
Klik på menuknappen i Thunderbird og vælg "Hjælp" > "Teknisk information". Det åbner fanebladet Teknisk information. Klik på knappen "Åbn mappe" ud for Profilmappe. Det åbner Thunderbirds profilmappe.
Afslut Thunderbird.
Åbn mappen Mail/Local Folders-1. Omdøb filerne i mappen: Sæt et 1-tal foran eksisterende filnavne, så Inbox bliver til 1Inbox osv.
Åbn mappen Mail/pop3.yousee.dk og kopier filerne og mapperne i mappen pop3.yousee.dk over i mappen Local Folders-1. (Du kan kopiere filerne og mapperne ved at markere dem og trække dem over i mappen Local Folders-1, mens du holder Ctrl-tasten nede).
Start Thunderbird.
Du skulle gerne kunne se diverse mapper med dine gamle mails under "Lokale mapper" i mapperuden (bl.a Indbakke og Sendt).
Når du har flyttet dine mails fra mapperne under "Lokale mapper" til mapperne i din konto, kan du slette de tomme mapper, der begynder med tallet 1. Du sletter en mappe ved at højreklikke på den og vælge "Slet mappe". Mappen flyttes til mappen "Papirkurv". Du tømmer en papirkurv ved at højreklikke på den og vælge "Tøm papirkurv".
Hilsen Jørgen

Nene2312
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: tirs 24. nov 2020 15:28

Re: Alle mails er væk...

Indlægaf Nene2312 » tors 26. nov 2020 23:43

Se billeder. Hvilke filer er der at omdøbe i Local Folders-1?
Vedhæftede filer
Mail.png
Local Folders-1.png
.sbd.png

Nene2312
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: tirs 24. nov 2020 15:28

Re: Alle mails er væk...

Indlægaf Nene2312 » tors 26. nov 2020 23:44

Her er resten af billederne.
Vedhæftede filer
Sent.sbd.png
pop3.yousee.dk.png

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 5663
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 16:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Alle mails er væk...

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 27. nov 2020 00:09

Jeg kan ikke se, hvilke mapper du har taget skærmbillederne af. Det ser ud til, at du har taget skærmbilleder af fire mapper.

Du skal kun omdøbe filerne i mappen "Local Folders-1". De skal omdøbes, så de ikke har samme navne, som de filer og mapper du skal kopiere over i mappen fra pop3.yousee.dk. Da der ikke kan være to filer med samme navn i en mappe, er det hurtigst at omdøbe de få filer, der er i mappen "Local Folders-1". Filen "Trash" skal omdøbes til "1Trash" osv.
Hilsen Jørgen

Nene2312
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: tirs 24. nov 2020 15:28

Re: Alle mails er væk...

Indlægaf Nene2312 » man 30. nov 2020 15:08

Undskyld! Jeg troede du kunne se filnavnet.
Se billede af indhold af local folders-1
Vedhæftede filer
Local Folders-1.png

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 5663
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 16:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Alle mails er væk...

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 30. nov 2020 17:44

Du skal omdøbe de seks filer i mappen. Sæt et 1-tal foran de nuværende filnavnene, så filen "Trash" skal omdøbes til "1Trash" osv.

Herefter skal du kopiere filerne fra mappen "pop3.yousee.dk" til mappen "Local Folders-1".

Husk at Thunderbird skal være afsluttet, når du arbejder med filer i Thunderbirds profilmappe.
Hilsen Jørgen

Nene2312
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: tirs 24. nov 2020 15:28

Re: Alle mails er væk...

Indlægaf Nene2312 » tirs 1. dec 2020 01:24

Det hjalp ikke :-(

Jeg kan se mapperne er der, og at indholdet er det jeg mangler.
Jeg har genstartet computeren, og huskede at lukke Thunderbird.

Jeg kan se at ved Serverindstillinger under meddelsesopbevaring ender mappen på pop3.mail.dk og ikke som der står i servernavn pop3.yousee.dk.

Nene2312
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: tirs 24. nov 2020 15:28

Re: Alle mails er væk...

Indlægaf Nene2312 » tors 3. dec 2020 14:35

Hej,

Skal jeg ændre serverindstillinger under meddelsesopbevaring til pop3.yousee.dk?

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 5663
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 16:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Alle mails er væk...

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 3. dec 2020 21:34

Jeg kan ikke regne ud, hvad der er sket med din Thunderbird-profil. Jeg ved ikke hvad der sker, hvis du skifter stien under "Meddelelsesopbevaring".
Hilsen Jørgen