Thunderbird & Lightning » Spørger ikke om nyt password

Mikael
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: tirs 1. dec 2020 15:00

Spørger ikke om nyt password

Indlægaf Mikael » tirs 1. dec 2020 15:07

Hej

Jeg har ikke kunne modtage mails i Thunderbird, jeg har flere mail konti med dette problem. Jeg kan se mails via webmail hos udbyderne.

Jeg har forsøgt at fjerne alle password, men efter genstart kommer Thunderbird ikke og spørger om password automatisk, det skal den vil?

Har prøvet at slette kontoen helt, og ved oprettelse fanger den tilsyneladende indstillinger automatisk, rigtigt nok. Men stadig spørger den ikke om Password og det virker stadig ikke.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; Win64; x64; rv:83.0) Gecko/20100101 Firefox/83.0

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 5723
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 17:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Spørger ikke om nyt password

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 1. dec 2020 18:51

Hej Mikael

Hvilket sikkerhedsprogram/antivirusprogram bruger du?
Hilsen Jørgen

Mikael
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: tirs 1. dec 2020 15:00

Re: Spørger ikke om nyt password

Indlægaf Mikael » tirs 1. dec 2020 20:51

ESET, forklare det noget? Det har kørt før med ESET, jeg kan ikke umiddelbart huske at jeg har ændret noget.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 5723
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 17:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Spørger ikke om nyt password

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 1. dec 2020 20:52

Det ser ud til, at der er et problem med ESET og Thunderbird. Jeg bruger ikke selv ESET, men jeg fandt følgende på nettet.

https://forum.eset.com/topic/26517-problems-with-thunderbird-and-imaps/
Vejledning: https://support.eset.com/en/kb7728-unable-to-access-or-receive-emails-in-thunderbird-with-eset-product-installed?ref=esf

Jeg har redigeret i indlægget, da adresserne til siderne i mit oprindelige indlæg var "trunkeret".
Hilsen Jørgen

Mikael
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: tirs 1. dec 2020 15:00

Re: Spørger ikke om nyt password

Indlægaf Mikael » tirs 1. dec 2020 21:04

Tak, dem har jeg tillige lige læst, noget af det lidt nørdet, men jeg kikker på det tak :)

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 5723
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 17:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Spørger ikke om nyt password

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 1. dec 2020 21:09

Bemærk: Jeg har lige rettet adresserne i mit tidligere indlæg!
Hilsen Jørgen

Mikael
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: tirs 1. dec 2020 15:00

Re: Spørger ikke om nyt password

Indlægaf Mikael » ons 2. dec 2020 11:36

Jørgen Rasmussen skrev: Bemærk: Jeg har lige rettet adresserne i mit tidligere indlæg!


Tak det sidste link løste det :)

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 5723
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 17:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Spørger ikke om nyt password

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 2. dec 2020 12:33

Hej Mikael

Tak for tilbagemeldingen.
Jeg tror løsningen på ESETs webside, er en midlertidig løsning. Du kan prøve at aktivere funktionen igen om nogle dage for at se, om ESET har fået løst problemet permanent.
Hilsen Jørgen

Mikael
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: tirs 1. dec 2020 15:00

Re: Spørger ikke om nyt password

Indlægaf Mikael » ons 2. dec 2020 15:56

Tak, men i løsningen forslået skal man deaktivere og aktivere igen, måske de allerede har løst det, hvis det var det du mente :)

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 5723
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 17:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Spørger ikke om nyt password

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 2. dec 2020 16:05

Jeg havde vist ikke fået læst det hele grundigt nok :oops: . Jeg troede, at ESET foreslog at deaktivere funktionen midlertidigt. Jeg kan se, at det ikke er tilfældet.
Hilsen Jørgen