Thunderbird & Lightning » Opgaver forsvinder ikke....

naurhansen

Opgaver forsvinder ikke....

Indlægaf naurhansen » fre 15. jan 2021 13:36

Hej
Har der været en opdatering til Thunderbird for nylig, der gør at opgaver ikke forsvinder ved afmærkning med flueben?
Alle mine fuldførte opgaver (langt tilbage) bliver vist som ikke fuldførte. Og selv om jeg vinger dem af, står de stadig som ikke fuldført, når Thunderbird bliver genstartet.
Kører version 78.6.1 (32-bit) på Windows 7 maskine.

Håber nogen har en løsning til ovenstående de vil dele.

På forhånd tak.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/87.0.4280.141 Safari/537.36

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Opgaver forsvinder ikke....

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 15. jan 2021 13:50

Åbn fanebladet Kalender. Klik på menuknappen i Thunderbird. Klik på Vis -> Kalender -> Aktuel visning -> Vis fuldførte opgaver.
Hilsen Jørgen

naurhansen

Indlægaf naurhansen » fre 15. jan 2021 14:05

Jørgen Rasmussen skrev: Åbn fanebladet Kalender. Klik på menuknappen i Thunderbird. Klik på Vis -> Kalender -> Aktuel visning -> Vis fuldførte opgaver.

Hej Jørgen
Det virker desværre ikke. Uanset hvad jeg vælger viser den opgaver helt tilbage til år 2012 (og der er mange), som jeg for længst har vinget af som fuldført. Selv hvis jeg vælger "Næste syv dage" viser den alle helt tilbage til 2012.
Mærkeligt.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 15. jan 2021 18:28

Mit forslag ovenover får opgaver til at blive vist eller skjult fra fanebladet "Kalender". Det har ingen indflydelse på indholdet i fanebladet "Opgaver". Det har de forskellige menupunkter under Vis -> Opgaver.

Når du vælger Vis -> Opgaver -> Næste syv dage, skulle du ikke få vist gamle opgaver i fanebladet Opgaver.

Måske har du en beskadiget fil i Thunderbirds profil. Du kan prøve et slette eller omdøbe filen. Den indeholder kun data om layoutet af Thunderbird. Thunderbird vil lave en ny standardversion af filen.

Klik på menuknappen i Thunderbird, klik på "Hjælp", og klik så på "Teknisk information". Det åbner fanebladet "Teknisk information". Klik på knappen "Åbn mappe" ud for "Profilmappe" i afsnittet "Programinfo".
Afslut Thunderbird.
Slet eller omdøb filen xulstore.json i mappen, du lige åbnede. (Du kan evt. omdøbe filen til gammel-xulstore.json, hvis du vil gemme den.
Start Thunderbird.
Hilsen Jørgen

naurhansen

Indlægaf naurhansen » søn 17. jan 2021 11:31

Hej Jørgen
Jeg forsøgte dit forslag. Det ændrede desværre ingenting. Dog forsvandt min opgaverude i nederste højre hjørne, når jeg står i mailvinduet. Der vises nu kun kalender. Hvordan får jeg opgaverude frem igen?
Har du andre forslag vedr. de viste opgaver, som er udført?

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 17. jan 2021 12:22

I dag-oversigten, der vises til højre i vinduet kan vise flere ting. Øverst i din oversigt står der "Begivenheder". Klik på pilen ved siden af til visningen skifter til "Begivenheder og opgaver". Bemærk også indstillingen "Vis fuldførte opgaver" lige over listen med opgaver i I dag-oversigten, Hvis det er dér du ikke vil have vist fuldførte opgaver.

Efter du har slettet eller omdøbt filen xulstore.json, skal du kontrollere, om du har valgt "Vis -> Opgaver -> Næste syv dage" og fravalgt "Vis -> Kalender -> Aktuel visning -> Vis fuldførte opgaver".

Er din kalender en fjernkalender, du abonnerer på eller er det en lokal kalender?
Hilsen Jørgen

naurhansen

Indlægaf naurhansen » man 18. jan 2021 16:16

Hej Jørgen
Jeg fik Opgaver frem under kalender ved at vise "Begivenheder og opgaver".
Derudover har jeg prøvet alt mht. de gamle opgaver som den ikke skal vise fordi de er fuldført. Har både slettet kalender og importeret igen m.m.
Kan se, at der er kommet en ny opdatering i sidste uge og har på fornemmelsen, at det er her det går galt. Også fordi min maskine ikke er den eneste med problemet på. Min kollega som også bruger kalender/opgaver har samme problemer.
Kan man komme tilbage til en tidligere version på nogen måde? Bare for at se om det løser problemet.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 18. jan 2021 17:27

Jeg kan ikke anbefale, at gå tilbage til en tidligere version af Thunderbird, hvis det overhovedet er muligt. Det vil vil med sikkerhed give problemer.

Jeg bruger ikke selv den seneste version at Thunderbird, så jeg kan desværre ikke teste yderligere.

Jeg har ikke kunne finde nogle fejlrapporter vedrørende problemet. Det betyder ikke, at der ikke kan være en fejl i den seneste version.

Hvor er det præcist, du ser de fuldførte opgaver, der ikke skulle vises?

Kan det være en indstilling på serversiden (hvis det er en kalender, du abonnerer på?)
Hilsen Jørgen

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 18. jan 2021 18:08

Jeg fandt en fejlrapport, som måske dækker problemet: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1686466
Hilsen Jørgen

naurhansen

Indlægaf naurhansen » man 18. jan 2021 19:41

Hej Jørgen
Det er lige nøjagtig det problem jeg har.
Læste linket, men er der mon fundet en løsning?

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 18. jan 2021 19:47

Problemet er ikke løst endnu. Der er vist ikke andet at gøre end at vente.
Hilsen Jørgen