Thunderbird & Lightning » kan ikke indtaste kodeord på thunderbird

kij

kan ikke indtaste kodeord på thunderbird

Indlægaf kij » ons 20. jan 2021 09:20

hej, jeg kan ikke tilgå min mail gennem thunderbird, da den skriver tilLogin på serveren imap.googlemail.com med brugernavnet jensensminkfarm@gmail.com misykkedes
har forsøgt at aktivere imap i gmail uden resultat

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; Trident/7.0; LCJB; rv:11.0) like Gecko

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: kan ikke indtaste kodeord på thunderbird

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 20. jan 2021 11:40

Betyder det, at du ikke kan indstille Gmail til at bruge IMAP, når du går ind i Gmails indstillinger med din browser?

Log ind på din Google-konto i din browser. Åbn https://mail.google.com/mail/u/0/#settings/fwdandpop Vælg "Aktivér IMAP". Klik på knappen "Gem ændringer".

I Thunderbird: Åbn Kontoindstillinger. Find din konto til venstre i vinduet Kontoindstillinger. Klik på underpunktet "Serverindstillinger". Kontrollér at du har valgt "OAuth2" under "Godkendelsesmetode".
Klik på "Udgående server (SMTP)" nederst i kolonnen til venstre i vinduet Kontoindstillinger. Markér din Google-konto til højre i vinduet. Klik på knappen "Rediger". Vælg "OAuth2" under "Godkendelsesmetode".

Kontrollér at du tillader cookies i Thunderbird: Åbn Indstillinger i Thunderbird. Klik på "Privatliv & sikkerhed". Vælg "Accepter cookies fra websteder".
Hilsen Jørgen

jfm

Geografisk sted: Odense

Re: kan ikke indtaste kodeord på thunderbird

Indlægaf jfm » fre 22. jan 2021 13:47

Hvis ovenstående forslag ikke virker, så har jeg forsøgt med at slette mine login-oplysninger i Thunderbird.Det har tit hjulpet mig.
Funktioner -> Indstillinger -> Privat & Sikkerhed -> Adgangskoder -> Gemte adgangskoder -> Få vist listen og så slet dem.
Genstart Thunderbird, og så burde de spørge efter koderne på ny

Hilsen

Jørgen Madsen