Thunderbird & Lightning » TB - Send/modtag mails

Novice

TB - Send/modtag mails

Indlægaf Novice » fre 22. jan 2021 18:51

Hej

Kan godt modtage mails i TB, men kan ikke sende mails. Bruger YouSee net.

Får denne melding - når jeg sender.

Der opstod en fejl under afsendelsen. Mailserveren svarede: 5.7.1 message considered spam, se forklaring her http://tele.dk/23428. Kontrollér meddelelsen og prøv igen. -

og denne melding ved http://tele.dk/23428 - Se vedhæftede

På Mit YouSee - Web Mail kan jeg både sende og modtage.

Hvad skal jeg gøre ?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:84.0) Gecko/20100101 Firefox/84.0
Vedhæftede filer
Øv Der er sket en fejl.png
Venlig hilsen
Novice

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: TB - Send/modtag mails

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 23. jan 2021 10:53

Jeg ved ikke, hvorfor du får fejlmeddelelsen. Jeg har heller ikke en sikker løsning på problemet.

Der er flere brugere, der har modtaget den fejlmeddelelse i årenes løb.
En søgning efter 23428 på dette websted, giver resultaterne, du kan se på denne side: https://mozilladanmark.dk/soeg?qstr=23428

Teksten 5.6.0 message considered spam, se forklaring her http://tele.dk/23428. Kontrollér meddelelsen og prøv igen. kommer fra mailserveren. Linket er til en side, der ikke indeholder information om dit problem. Underligt at din mailudbyder ikke får rettet det.

TDC har denne side med en forklaring på fejlmeddelelsen "550 5.6.0 message considered spam": https://postmaster.tdc.dk/fejlmeddelser ... 5-6-0-spam

Kontrollér om dine kontoindstillinger er korrekte.
Hilsen Jørgen

Novice

Indlægaf Novice » man 25. jan 2021 11:05

Har kontrolleret om mine kontoindstillinger er korrekte. Mener jeg ?
For at gøre det rigtig kunne jeg tænke mig en at I skrev en køreplan for hvordan jeg gør det, hvis det ikke er for meget ?
Dernæst vil jeg sige at flere kontakter til You-See ikke har hjulpet noget som helst, da de siger fejlen ikke er hos dem når jeg få og sende mail i deres YouSee mail.
Kan I sige noget om hvad jeg skal gøre for at få dem til at tage det alvorligt ?
Venlig hilsen
Novice

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 25. jan 2021 12:00

Åbn vinduet Kontoindstillinger i Thunderbird. Klik på "Udgående server (SMTP)" nederst i kolonnen til venstre i vinduet. Klik på den pågældende konto i øverste højre felt i vinduet. Kontoindstillingerne vises nedenunder. Kontrollér om dine kontoindstillinger i Thunderbird stemmer overens med dem, YouSee anbefaler.

YouSees webmail bruger sikkert ikke samme teknologier, som et mailprogram gør. Derfor kan der være problemer med at sende mail fra et mailprogram og ikke fra webmail.

Jeg ved ikke, om du kan gøre for at få YouSee til at tage problemet alvorligt. Du er ikke den eneste, der har haft fat i dem vedrørende lige præcist den fejlmeddelelse.
Hilsen Jørgen

Novice

Indlægaf Novice » man 25. jan 2021 18:21

Tak for køreplan. Det var det jeg havde gjort men det er altid dejligt at få det bekræftet, især når jeg ikke er super bruger.

Mht. YOUSEE må jeg se om det kan lade sig gøre at få en eller anden til at se på problemet.

Der står et telefon nummer til Postmaster You See 80802500 - kan det hjælpe at ringe til dem ?

(Har d.d. af deres kundeservice fået oplyst, at det ikke var dem (YOU-SEE) der havde Postmaster - Selv om det oplyses ved at ringe til 80802500).
Venlig hilsen
Novice

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 25. jan 2021 23:58

Telefonnummeret står på den side, jeg har givet dig et link til. Den side fandt jeg ved at søge på nettet efter "5.6.0 message considered spam". Det betyder ikke, at telefonnummeret har noget med din fejlmeddelelse at gøre. Siden giver dog nogle råd til, hvad du kan prøve at gøre. det var derfor, jeg gav dig linket.

Det andet link, der var en del af fejlmeddelelsen, er desværre ikke noget bevendt.
Hilsen Jørgen

Novice

Indlægaf Novice » tirs 26. jan 2021 14:17

Telefon nummeret er lukket for personlig betjening

Har sendt mail til dem for tre dage siden men ikke hørt noget endnu.
Hører vel noget på et eller andet tidspunkt ?

Foreløbig tak for hjælpen.
Venlig hilsen
Novice

Novice

Indlægaf Novice » fre 29. jan 2021 18:34

Hej ! Bliver nød til at tage tråden op igen.

Har lige opdateret TB og kan nu igen ikke modtage mails i TB.

Går så ind i YouSee Weebmail hvor sendte mails ligger i Spam mappen. Når jeg så markerer de enkelte mails i Spam mappen, og trykker på knappen "Ikke Spam", flytter de til Indbakken i YouSee Weebmail.

Går så i TB og så er de mails i TB's Indbakke. Forstår det ikke ?

Er det noget I kan hjælpe med ?
Venlig hilsen
Novice

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 30. jan 2021 21:49

Hvis du ikke kan modtage mails, så læs denne artikel: https://support.mozilla.org/da/kb/kan-i ... eddelelser

Hvis du flytter en mail i webmail og den også flyttes i Thunderbird, er det sikkert fordi du har opsat mailkontoen i Thunderbird som en IMAP-konto.
Hilsen Jørgen

Novice

Indlægaf Novice » tirs 2. feb 2021 19:31

Jørgen Rasmussen skrev: Hvis du flytter en mail i webmail og den også flyttes i Thunderbird, er det sikkert fordi du har opsat mailkontoen i Thunderbird som en IMAP-konto.

Ved ikke om jeg helt forstår det du skriver eller du har misforstået det jeg har skrevet ?

Nogle mails kommer ikke ind i TB, men blokeres i YouSee Webmail.
Når jeg så åbner SPAM mappen i YouSee Webmail og markerer de mails der absolut ikke er SPAM, trykker på knappen IKKE SPAM, flyttes disse mails til INDBAKKE i YouSee Webmail. Så åbner jeg TB og nu er de mails kommet ind i TB's INDBAKKE(det var de IKKE før, da var de slet ikke at finde i TB) Håber det er beskrevet korrekt nu ?

Hvad gør jeg ?
Venlig hilsen
Novice

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 2. feb 2021 21:11

Jeg skrev, at du sikkert havde opsat din konto som en IMAP-konto. Umiddelbart lød det sådan, men jeg er ikke sikker.

Hvis du flytter en mail fra Spam-mappen via webmail til indbakken, henter Thunderbird mailen ned i sin indbakke. Hvis mailen efterfølgende ligger i indbakken på webmail og i indbakken, tyder det på, at du harv opsat mailkontoen som en IMAP-konto.

Har du overvejet at slå spam-filteret fra i webmail, og lade Thunderbird tage sig af spam?
Hilsen Jørgen

Novice

Indlægaf Novice » ons 3. feb 2021 19:09

Så bliver jeg nød til at spørge hvor jeg helt præcis ser om min konto er opsat som en IMAP-konto ?

Prøver at slå spam filteret fra i webmail.
Venlig hilsen
Novice

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 3. feb 2021 19:43

Åbn vinduet "Kontoindstillinger". Find din konto til venstre i vinduet. Klik på underpunktet "Serverindstillinger". Øverst til højre i vinduet kan du se, om der står "IMAP-mailserver" eller "POP-mailserver".
Hilsen Jørgen

Novice

Indlægaf Novice » ons 3. feb 2021 21:26

Der står "POP-mailserver", hvilket jeg også var næsten sikker på. Så det i hvertfald ikke det der driller.

Har slået filteret fra i webmail. Det sewr umiddelbart ud til at hjælpe. Håber at det gør det og at problemet ikke dukker op igen.

Tak for hjælpen endnu engang !
Venlig hilsen
Novice

Novice

Indlægaf Novice » søn 7. feb 2021 14:23

Novice skrev: Har slået filteret fra i webmail. Det ser umiddelbart ud til at hjælpe. Håber at det gør det og at problemet ikke dukker op igen.

Det hjalp så ikke. Nu har jeg prøvet at skrive min g-mail adresse ind i webmail, at den ikke skal blokeres, og det hjælper.

Men det er vel ikke den rigtige måde at gøre det på ?
Venlig hilsen
Novice