Thunderbird & Lightning » glemt password

tage

glemt password

Indlægaf tage » ons 24. mar 2021 14:38

Jeg har kludret med min mailopsætning, og nu bliver jeg anmodet om at indtaste password til min mailadresse på pop3.foreningsmail.dk
Jeg har forsøgt at intaste det password jeg er sikker på er det rigtige, men det bliver ikke accepteret. Hvad gør jeg nu?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/89.0.4389.90 Safari/537.36

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: glemt password

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 24. mar 2021 15:25

Kontrollér om dine kontoindstillinger i Thunderbird stemmer med dem, din mailudbyder anbefaler:

Åbn fanebladet "Kontoindstillinger". Find din konto til venstre på siden og klik på "Serverindstillinger". Kontrollér indstillingerne til højre på siden (serverindstillingerne og sikkerhedsindstillingerne).

Klik på "Udgående server (SMTP)" nederst i kolonnen til venstre på siden. Marker din konto til højre på siden og kontrollér dine indstillinger til højre på siden.
Hilsen Jørgen

tage

Indlægaf tage » ons 24. mar 2021 23:45

Jeg har kontrolleret alle indstillinger, men det er det samme.
Jeg får at vide at password er forkert.
Er der ikke en mulighed for at finde sit password eller oprette et nyt?

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 25. mar 2021 00:12

Får du fejlmeddelelsen, når du vil sende eller hente mail?
Giv os den præcise ordlyd af fejlmeddelelsen. (Du kan evt, udelade din mailadresse, hvis den optræder i fejlmeddelelsen).

Hvis du fx har brugt webmail til den pågældende mailkonto, kan du tjekke om din browser skulle have gemt adgangskoden til mailkontoen.
Hilsen Jørgen

tage

Indlægaf tage » tors 25. mar 2021 14:05

jeg får meddelelsen:
indtast din adgangskode til xxxx@grejsdalen.dk på pop3.foreningsmail.dk

Når jeg har intastet den adgangskode jeg mener er rigtig forsvinder vinduet, og når jeg så prøver at sende noget forsøger den at sende, men efter en tid kommer meddelelsen: Afsendelse af meddelelsen mislykkedes, fordi tiden for forbindelsen til SMTP-serveren asmtp.foreningsmail.dk løb ud. Prøv igen.
Jeg har forsøgt at skifte godkendelsesmetoden mellem almindelig og krypteret, men intet virker.
Jeg kan heller ikke modtage mails på kontoen

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 25. mar 2021 16:37

Hvis det ikke er dine kontoindstillinger, der er problemet, så tror jeg, du bruger en forkert adgangskode.

Jeg er ikke sikker, men jeg tror du skal bruge følgende kontoindstillinger:
Indgående server:
Port: 995. Forbindelsessikkerhed: SSL/TLS. Godkendelsesmetode: Almindelig adgangskode.

Udgående server:
Port: 465 (eller 587). Forbindelsessikkerhed: STARTTLS. Godkendelsesmetode: Almindelig adgangskode.
Hilsen Jørgen

tage

Indlægaf tage » tors 25. mar 2021 19:52

Jeg har prøvet det du foreslår uden held. Det må være fordi jeg bruger et forkert kodeord, selv om det er det jeg har noteret i min lille bog.
Er det på nogen måde muligt at danne et nyt kodeord, eller finde det gamle?
Hvis ikke kan jeg så oprette en ny mailboks med samme mailadresse?
Mvh Tage

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 26. mar 2021 12:16

Jeg ved ikke, om du kan finde den rigtige adgangskode et sted. Hvis du har brugt en browser til at håndtere dine mails, kan det være, at browseren har gemt adgangskoden til din mailkonto. Ellers kontrollér det mailprogram (hvis du har brugt sådan et) du tidligere brugte.

Hvis du vil have en anden adgangskode, skal du have fat i din mailudbyder. Hvis du kan logge på hos din mailudbyder med din browser (kræver en adgangskode), kan du måske ændre den dér.
Hilsen Jørgen

tage

Indlægaf tage » fre 26. mar 2021 14:34

Tak for hjælpen