Thunderbird & Lightning » fejl meddelelse

jm3

fejl meddelelse

Indlægaf jm3 » søn 11. apr 2021 10:03

Hej for disse meddelelser ved forsøg på afsendelse af mail se vedf.

Mislykkes

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/89.0.4389.114 Safari/537.36
Vedhæftede filer
thunderbird.JPG
thunderbird.JPG (16.47 KiB) Vist 685 gange

jm3

Re: fejl meddelelse

Indlægaf jm3 » søn 11. apr 2021 10:05

fil 2
Vedhæftede filer
thunderbird1JPG.JPG

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 11. apr 2021 11:14

Kontakt Telia. Jeg tror problemet ligger hos dem.
Hilsen Jørgen

jm3

Indlægaf jm3 » søn 11. apr 2021 12:33

Ok, prøver, men virker fint på mobil (samsung mail app.

jm3

Indlægaf jm3 » man 12. apr 2021 14:43

Hej Jørgen,

Snakkede med Telia. De havde ingen fejl. Vi prøvede forskellige test af - uden held. Først da vi prøvede at sende og fik samme besked om indtast ny adgangskode, indtastede vi den samme gamle og så virkede den igen. Telia sagde, det måtte være en fejl i Thunderbird opdateringen.
Håber du kan bruge opsummering.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 12. apr 2021 15:06

Hej jm3

Tak for tilbagemeldingen. Den er god at have, hvis andre skulle få samme underlige fejlmeddelelse. Godt du fik Thunderbird til at virke igen.
Hilsen Jørgen

jm3

Indlægaf jm3 » fre 16. apr 2021 14:56

Hej igen Jørgen,

Har fungeret fint i 4 dg. Nu fik jeg denne besked ved forsøg på afsendelse via telia mail. Jeg sendte dem uden problemer med min outlook mail (mailadr 2) via Thunderbird uden problemer.
Er det Telia igen?
Vedhæftede filer
thunderbird.JPG

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 16. apr 2021 16:54

Det ser ud til, at mailserveren ikke vil acceptere modtageradressen.
Hvis modtageradressen kommer fra adressebogen, så åbn adressebogen og kontroller mailadressen. Slet den evt. og indtast den igen.
Hilsen Jørgen

jm3

Indlægaf jm3 » lør 24. apr 2021 16:45

Hej Jørgen,
Har prøvet uden held desværre. For samme medd. som tidligere. Adr. står ikke i adressebogen, men kommer frem, når jeg vil skrive adressen.
Den kan godt sende fra outlook og samsung mailprogram. Ved afsendelse fra outlook kommer den retur med flg. medd. -
mail.cm.sonera.com har afvist din meddelelse til følgende mailadresser:

"facebook@callme.dk >> facebook"@callme.dk
Meddelelsen kunne ikke leveres. Da Office 365 forsøgte at sende meddelelsen, returnerede den eksterne mailserver fejlen nedenfor. Dette skyldes sandsynligvis et problem eller en politikindstilling på modtagerens mailsystem.

Kontrollér fejlen for oplysninger om problemet. Fejlen kan fortælle dig, hvad der gik galt, og hvordan det skal løses. Hvis der f.eks. står, at meddelelsen blev blokeret på grund af en potentiel virus, så prøv at sende meddelelsen igen uden vedhæftede filer.

For mailadministratorer
Denne fejl blev rapporteret af en mailserver uden for Office 365, og hvis afsenderen ikke kan løse problemet ved at ændre sin meddelelse, er det sandsynligvis et problem, som kun modtagerens mailadministrator kan løse.

Kontrollér fejlen for oplysninger om problemet. Fejlen kan fortælle dig, hvad der gik galt, og give et fingerpeg om, hvordan du løser det. Hvis der f.eks. står, at meddelelsen blev afvist på grund af et SPF-problem (Sender Policy Framework), så skal du arbejde sammen med din domæneregistrator om at konfigurere SPF-posten korrekt.

Kontrollér fejlen for oplysninger om, hvor problemet opstår. Se f.eks. efter et domænenavn som contoso.com. Dette fortæller dig, hvilken organisation der er ansvarlig for fejlen. Modtagerens mailserver kan være årsag til problemet, eller det kan skyldes en tredjepartstjeneste, som din organisation eller modtagerens organisation bruger til at behandle eller filtrere mails.

Hvis du ikke kan løse problemet, så kontakt den ansvarlige parts mailadministrator. Det kan være modtagerens mailadministrator, administratoren for den intelligente værtsserver eller lignende. Oplys vedkommende om fejlkoden og fejlmeddelelsen fra NDR (rapporten om manglende levering) for at hjælpe ham eller hende med at foretage fejlfinding af problemet.

Office 365-support kan sandsynligvis desværre ikke hjælpe med disse former for eksternt rapporterede fejl.
Vedhæftede filer
Udklip.JPG

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 24. apr 2021 17:37

Hvis modtageradressen dukker op som forslag, mens du indtaster den i Thunderbird, må den stå i adressebogen.

Når du indtaster en adresse og der vises en modtageradresse, du vil sende til, så skal du trykker på Enter-tasten.

Adressen i det sidste skærmbillede ser ikke rigtigt ud.
Hilsen Jørgen

jm3

Indlægaf jm3 » søn 25. apr 2021 17:35

Hej igen Jørgen,

Beklager, men den bliver returneret igen som tidligere. Derimod går den igennem på outlook nu.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 26. apr 2021 10:41

Jeg ved ikke, hvad der går galt.
Prøv at sætte Thunderbird til IKKE at søge efter adresser i adressebøgerne og genstart Thunderbird:
Åbn fanebladet Indstillinger. Klik på "Redigering". Find afsnittet "Adresser". Fjern flueben ud for "Lokale adressebøger" og "LDAP-server". Genstart Thunderbird.

Når jeg ser på den sidste fejlmeddelelse, du har tilføjet tråden, ser modtageradressen ud til at være i et ugyldigt format. Her er et eksempel på, hvordan fejlmeddelelsen kunne se ud:

Der opstod en fejl ved afsendelse af meddelelsen: Mailserveren svarede: RCPT TO:<navn@eksempel.dk> User unknown. Kontroller modtageradressen "navn@eksempel.dk", og prøv igen.

På dit seneste skærmbillede er der anførselstegn i modtageradressen.
Hilsen Jørgen

jm3

Indlægaf jm3 » man 26. apr 2021 17:30

Hej Jørgen,
Har forsøgt uden held. Samme meddelelse, desværre.
PS.
Der var ingen flueben i LDAP server. Skal der sættes flueben nu?
Der var heller ingen flueben i "tilføj automatisk modtageres mailadresser". Skal der også flueben?
PPS.
Det er dog underligt, at den vælger at sende i den tilføjede mailkonto i Thunderbird, som jo er en outlook.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 27. apr 2021 12:51

Som jeg skrev, ved jeg ikke, hvad der går galt. Jeg ville have dig til at fjerne fluebenene for at kontrollere, om dine adressebøger på en aller anden måde var skyld i problemet. Du kan sætte de fjernede flueben igen. Om du vil have flueben ud for indstillingen "Tilføj automatisk modtageres mailadresser i:", er op til dig.
Hilsen Jørgen