Thunderbird & Lightning » Opsætning af TB

Novice

Opsætning af TB

Indlægaf Novice » fre 18. jun 2021 17:12

Forstår ikke hvorfor min indbakke er der tre gange. Se vedhæftede Screen Shot
Er helt klar over at jeg har lavet en fejl, men kan ikke finde ud af at ændre det, da jeg er nervøs for at slette mine mange gemte mails, som ligger i forskellige mapper.
Er der en der kan hjælpe ?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:89.0) Gecko/20100101 Firefox/89.0
Vedhæftede filer
Udsnit af TB.png
Venlig hilsen
Novice

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Opsætning af TB

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 18. jun 2021 18:45

Når man har oprettet en konto i Thunderbird vises den i mapperuden til venstre i vinduet. Udover kontoen vises også en "konto", der hedder "Lokale mapper". Jeg kan ikke se "Lokale mapper" på dit skærmbillede. Måske har du ændret "kontoens" navn fra "Lokale mapper" til "Indbakke"?

Kan du højreklikke på den blå mappen der hedder "Indbakke" og vælge "Indstillinger"?
Hilsen Jørgen

Novice

Indlægaf Novice » lør 19. jun 2021 08:41

Ja. Nu har jeg ændret navnet til Lokale mapper. Se vedhæftet
Det er dog stadig sådan at der nu er BO med en Indbakke og LOKALE MAPPER med en Indbakke.
Det vil jeg gerne have samlet hvis det er muligt uden at miste mine mails i alle mapperne.
Vedhæftede filer
Ændring ag navn til Lokale mapper.png
Venlig hilsen
Novice

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 19. jun 2021 09:35

Det er normalt, at du både har en indbakke under din mailkonto og under "Lokale mapper".
Bemærk, at det er bedst ikke at have mange meddelelser i din kontos indbakke.
Men du kan flytte (trække og slippe) meddelelser fra en indbakke under "Lokale mapper" til indbakken under kontoen Bo. Når man flytter meddelelser, vil Thunderbird genindeksere dem. Det kan tage lidt tid, hvis der er tale om mange meddelelser. Du kan følge fremgangen i vinduet Aktivitet. (menuen Funktioner -> Aktivitet).
Hilsen Jørgen

Novice

Indlægaf Novice » man 21. jun 2021 10:18

Er ikke sikker på at jeg ved hvad du mener.
Alle mine mails går ind i INDBAKKE under BO, og som jeg læser det du skriver er det ikke så godt, da det er bedst IKKE at have mange meddelelser i min kontos INDBAKKE
Er det korrekt forstået ? Hvis det er rigtig, hvordan ændrer jeg så opsætningen til at indkomne mails kommer i LOKALE MAPPER /INDBAKKE ?

PS. Resten forstår jeg ikke ?
Venlig hilsen
Novice

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 21. jun 2021 12:13

Du skal ikke ændre opsætningen af din mailkonto. Indgående mails skal i Indbakke under BO, præcis som det sker nu.
Men, det er ikke en god ide at opbevare mange tusinde mails i indbakken. Men kan arkivere ældre mails med funktionen "Arkiver", eller man kan fx flytte dem til undermapper (fx under "Lokale mapper").

Thunderbird indeholder en søgefunktion, så man kan søge efter sine mails. Thunderbird registrerer mails i en database. Hvis man flytter store mængder mails på en gang fra en mappe til en anden, skal Thunderbird ændre i databasen. Det kan tage noget tid. Man kan følge fremgangen i vinduet Aktivitet.
Hilsen Jørgen