Thunderbird & Lightning » fejl meddelelse

jm3

fejl meddelelse

Indlægaf jm3 » lør 18. sep 2021 12:03

Hej support,
Jeg for denne fejl meddelelse, når jeg forsøger at besvare en mail.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/93.0.4577.82 Safari/537.36
Vedhæftede filer
Udklip mail.JPG

jm3

Re: fejl meddelelse

Indlægaf jm3 » lør 18. sep 2021 12:16

Jeg for først denne meddelelse - selv når prøver at sende til min egen mail adresse
Vedhæftede filer
Udklip mail 2.JPG

jm3

Indlægaf jm3 » lør 18. sep 2021 12:30

PS.

Jeg kan godt sende fra min mobil, hvor samme telia mail er sat op i Samsung mail app. Mystisk

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 18. sep 2021 12:51

Problemet kan skyldes, at din mailudbyder har et problem med deres mailserver.

Bruger du de rigtige kontoindstillinger i Thunderbird?

Problemet kan også skyldes, at at du har et sikkerhedsprogram på din computer, som laver rod i forbindelsen mellem Thunderbird og din mailudbyders mailserver. Har du lige installeret et sikkerhedsprogram på din computer eller har du ændret indstillinger i sådan et program?

I den første dialogboks, klik på knappen "Vis", så du kan se certifikatet.
Tag skærmbillede af certifikatet.
Hilsen Jørgen

jm3

Indlægaf jm3 » lør 18. sep 2021 13:55

Hej Jørgen,
Kan pga weekend ikke kommunikere med Telia support. Har tjekket deres FB side - ingen meddelelser. Jeg bruger Microsoft Defender og har ikke ændret noget eller tilføjet andre sikkerhedsprogrammer.
Vedlægger 4 skærmbilleder på certifikat
Vedhæftede filer
Udklip 1.JPG

jm3

Indlægaf jm3 » lør 18. sep 2021 13:56

Fil4
Vedhæftede filer
Udklip4.JPG

jm3

Indlægaf jm3 » lør 18. sep 2021 13:57

fil 2
Vedhæftede filer
Udklip2.JPG

jm3

Indlægaf jm3 » lør 18. sep 2021 13:58

fil 3
Vedhæftede filer
Udklip3.JPG

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 18. sep 2021 14:35

Jeg kan ikke gennemskue, hvad der præcist sker. Jeg tror der er en fejl på din mailudbyders mailserver. Det kan også være, at du ikke bruger de rigtige kontoindstillinger (hvis Telia lige har ændret dem).
Når jeg kigger på det første skærmbillede, ser det ud til, at certifikatet på mailserveren er helt nyt (17.9.2021). Telia har måske fået fejlkonfigureret et eller andet, de de fik skiftet certifikatet. Jeg bemærker også domænet asmtp1.telia.dk. Det er jo ikke det, Thunderbird prøver at kontakte.

Du kan evt. prøve at lave en sikkerhedsundtagelse. Klik på knappen "Bekræft sikkerhedsundtagelse".
Hilsen Jørgen

jm3

Indlægaf jm3 » lør 18. sep 2021 16:16

Har skrevet til Telia på FB, men tvivler på deres kjndeservice kan fikse det. Det bliver nok deres support på mandag.
Jeg prøvede at som du foreslog, at trykke på "Bekræft sikkerhedsundtagelse". Den kom så og bad mig indtaste min kode igen. Tør jeg det?

jm3

Indlægaf jm3 » man 20. sep 2021 10:55

Hej Jørgen,

Lidt update til problemet:

Har lige snakket med Telia suppport, som siger, at det er Telia som pt. har et problem med nyt certifikat. De opdagede det i fredags og de er pt ved at forsøge at løse det. Han nævnte, at jeg var den første "Thunderbird" kunde, der havde problemer. De øvrige var Outlook kunder, som stadig havde problemer, selvom de havde gjort som du foreslog med at "Bekræft sikkerhedsundtagelse", hvorefter den beder om at indtaste adgangskode. Det lykkedes hos mig, men virker åbenbart ikke for Outlook kunder endnu.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 20. sep 2021 11:09

Tak for opdateringen.
Hilsen Jørgen