Thunderbird & Lightning » Flytning af alle mapper og indstillinger.

elindsa

Geografisk sted: Odense

Flytning af alle mapper og indstillinger.

Indlægaf elindsa » tors 23. sep 2021 11:15

Jeg har fået ny proccessor og skal derfor installere alle mine programmer også Thunderbird.

Mit spørgsmål er, hvordan jeg får alle mine mapper og indstillinger med over i den nyinstallerede Thunderbird.

Jeg har en backup af det gamle c-drev med Thunderbird.

Er der mon hjælp at hente.

Bedste hilsner

Elin.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:92.0) Gecko/20100101 Firefox/92.0

jfm

Re: Flytning af alle mapper og indstillinger.

Indlægaf jfm » tors 23. sep 2021 15:52

Hej Elin
Jeg ved ikke om du kører pop3 eller Imap.
Men det er profilmappen, du skal have med over.
Den er gemt under "Brugere/brugernavn/appdata/roaming/Thunderbird/profilnavn"

Kopier indholdet-> åbn Thunderbird -> hjælp -> Teknisk information -> Åbn profilmappe -> Luk Thunderbird -> kopier ind i profilmappen.

Herefter kan du åbne Thunderbird igen.
Det er nok den nemmeste mulighed,når du i forvejen har kopieret hele c-drevet.

Hilsen

Jørgen Madsen

elindsa

Indlægaf elindsa » tors 23. sep 2021 16:17

Mange tak for besvarelse, men desværre ser det ikke ud til der ligger noget der hedder appdata under bruger.

Det tætteste, jeg kan komme på det er C:programmer(x86\Mozilla Thunderbird. Der ligger en fil der hedder application.

?

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 23. sep 2021 17:45

Hej Elin

I "C:\Programmer (x86)\Mozilla Thunderbird\" ligger programmet og programfilerne. Der ligger ingen mails, kontoindstillinger, adressebøger osv. i den mappe.

Mails, adressebøger osv, ligger i en profilmappe, som ligger i en mappe, der hedder "Thunderbird". Mappen er normalt skjult, så man kan ikke klikke sig frem til den. Mappen "Thunderbird" ligger normalt i C:\Brugere\<brugernavn>\AppData\Roaming\. Sæt din Windows til (midlertidigt) at vise skjulte filer og mapper.

Når du vil anbringe mappen "Thunderbird" på din nye pc, er det nemmeste at finde den nye placering "C:\Brugere\<brugernavn>\AppData\Roaming\" sådan:
Tryk på Windows-taste for at åbne Startmenuen. Skriv %appdata% i søgefeltet og tryk på Enter-tasten. Det åbner C:\Brugere\<brugernavn>\AppData\Roaming\
Hilsen Jørgen

elindsa

Indlægaf elindsa » tors 23. sep 2021 18:48

Hej igen,
den med skjulte filer og mapper havde jeg glemt alt om - det ligner et pletskud. -:)
Jeg kan nu finde mappen "profiles" både på den gamle kopi og på den nyinstallerede Thunderbird.
For en sikkerheds skyld: Skal jeg blot overskrive den nye "profiles" me den gamle?
Elin.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 23. sep 2021 18:58

Det er bedst, hvis du erstatter mappen "Thunderbird" på din nye computer med en kopi af mappen "Thunderbird" fra din backup. Jeg regner ikke med, at du har opsat en mailkonto på din nye pc endnu, så det gør ikke noget, at du overskriver den nye mappe.
Hilsen Jørgen

elindsa

Indlægaf elindsa » fre 24. sep 2021 15:05

Så lukkede jeg øjnene og gjorde forsøget, og det virkede:-))))). Tusind tak for din hjælp og rigtig god weekend. Det fortjener du.