Thunderbird & Lightning » Thunderbird vil ikke start op

SPN

Thunderbird vil ikke start op

Indlægaf SPN » lør 23. okt 2021 11:13

Når jeg på min pc prøver at starte min mail op sker der ikke noget, jeg har prøvet at går fejl finde kommer der ikke noget frem, jeg har også prøvet at geninstaller thunderbird uden det har virket.
hvad kan jeg ellers prøve?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/95.0.4638.54 Safari/537.36 Edg/95.0.1020.30

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Thunderbird vil ikke start op

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 24. okt 2021 11:34

Kan du starte Thunderbird i fejlsikret tilstand? (Hold Skift-tasten nede, mens du starter Thunderbird).

Det kan også være, at Thunderbird ikke blev lukket korrekt ned. Kontrollér at Thunderbird ikke kører: Åbn Windows Jobliste. Se under processer. Undersøg om thunderbird.exe kører. Hvis den gør, så afbryd processen.

Tryk på Windows-tasten for at åbne Startmenuen. Skriv %appdata%\Thunderbird\Profiles (mens du taster, startes en Windows-søgning). Tryk på Enter-tasten. Det åbner en mappe med Thunderbird-profiler. Åbn mappen, der ender på .default (hvis der kun er den ene mappe). Slet følgende filer: parent.lock, old parent.lock, session.json og xulstore.json. Dette vil bl.a medføre, at layoutet i Thunderbird nulstilles til de oprindelige indstillinger.
Start Thunderbird.
Hilsen Jørgen