Thunderbird & Lightning » Mine mails bliver automatisk slettet på server

Carsten B.

Mine mails bliver automatisk slettet på server

Indlægaf Carsten B. » lør 23. okt 2021 15:01

Gennem det sidste stykke tid er mine mails blevet slettet på serveren efter jeg har hentet dem på min pc. Dvs. at andre enheder, iPhone og iPad, ikke får de samme mails medmindre, de mails er blevet hentet før jeg henter mail på min PC?
Jeg har hidtil haft POP3 opsætning på mine mailkonti med markering af "Gem mail på server" og det har fungeret udmærket indtil for nyligt.
Jeg er ikke sikker, men det er formentlig efter seneste opdatering af Thunderbird til 91.2.1, det er sket?
Jeg har prøvet at opsætte en IMAP konto, og der forbliver de indkomne mails på serveren efter de er blevet hentet derfra. - Men det har desværre givet problemer med afsendelse af mails fra min PC og kun den (ikke iPhone eller iPad)?
Hvad er forklaringen på probmet?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/94.0.4606.81 Safari/537.36

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Mine mails bliver automatisk slettet på server

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 24. okt 2021 11:07

Hej Carsten

Jeg kan ikke finde nogen fejlrapporter eller indlæg på nettet, der indikerer, at der skulle være opstået et problem med at meddelelser forsvinder fra mailserveren i version 91.2.1.
I Thunderbird er der indstillingerne under Kontoindstillinger -> Serverindstillinger. Derudover er det muligt, at have indstillinger for hver enkelt mappe. Man kan højreklikker på indbakken i mapperuden til venstre og vælge "Egenskaber". Det åbner vinduet Mappeegenskaber. Klik på "Retningslinjer for opbevaring" for at se, om du bruger indstillingerne under Kontoindstillingerne eller andre indstillinger for opbevaring.
Det er også muligt at lave meddelelsesfiltre, der sletter meddelelser fra POP-serveren.

Andre muligheder:
Din mailudbyder sletter meddelelserne.
Det er muligt at du har sat mailserveren til at slette meddelelser (Indstillinger der er tilgængelige via webmail i din browser).
En af dine andre enheder sletter meddelelserne.

Mht. afsendelse af meddelelser efter du er skiftet til IMAP. Læs denne artikel: https://support.mozilla.org/da/kb/kan-i ... eddelelser
Hilsen Jørgen