Thunderbird & Lightning » Gem kladde i Thunderbird?

mohafo

Gem kladde i Thunderbird?

Indlægaf mohafo » ons 27. okt 2021 10:27

Hej gode supportere!

Jeg har lige fået et 'mærkeligt' problem i min ellers fejlfrie Thunderbird. Når jeg vil gemme i mappen KLADDE eller det sker automatisk, kommer en for mig uforståelig besked:
Skærmbillede 2021-10-26.png

Har I noget/nogle bud på, hvad jeg kan gøre, tak?

Jeg skal lige nævne, at jeg kører WIN 10 PRO og har undersøgt, om der er en reference til nummeret i registreringsdatabasen, men det er ikke tilfældet, så det har næppe (?) noget med Windows at gøre?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:93.0) Gecko/20100101 Firefox/93.0

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Gem kladde i Thunderbird?

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 27. okt 2021 12:10

Bruger du "End to end-kryptering" med OpenPGP?
Det ser ud til, at din OpenPGP-nøgle er udløbet.
Jeg har ikke selv nogen videre erfaring med OpenPGP, men her er mit bud på, hvad du kan gøre, hvis din nøgle er udløbet
Åbn fanebladet Kontoindstillinger. Find den pågældende konto til venstre på siden og klik på underpunktet "End to end-kryptering". Kontrollér om din nøgle er udløbet.
Hvis den er udløbet, så klik på den lille pil til højre for nøglen. Klik så på "Nøgleegenskaber". Det åbner vinduet Nøgleegenskaber. Klik på "Rediger udløbsdato".
Hilsen Jørgen

mohafo

Re: Gem kladde i Thunderbird?

Indlægaf mohafo » ons 27. okt 2021 12:31

Hej Jørgen!
Du er en knag! Det var nøglen til OpenPGP, så nu slog jeg den bare fra og alt er OK! Jeg havde helt glemt, at jeg engang satte PGP ind, men jeg anvendte det ikke. Alligevel har nøglen sikkert fungeret indtil nu, derfor problemet med udløb.
Jeg har endnu ikke sat mig ind i, hvor besværligt det vil være at bruge PGP, men vil muligvis se på det
Det holder stadig stik, når jeg fortæller andre med problemer, at de bare skal spørge de kloge hoveder her i Forummet, de løser ALT!

Mvh. MOHAFO