Thunderbird & Lightning » Certicat udskiftning

Leif P

Certicat udskiftning

Indlægaf Leif P » tors 28. okt 2021 10:23

Hej...

Min leverandør har skiftet navn fra Unoeuro.com og til Simply.com

Noget tid siden.. men nu driller cerifikatet...
Jeg har fået at vide, at jeg skal ændre server.. har forsøgt.. men gør det nok forkert..

Mit spørgsmål til Simply.com:
"Hej...

Jeg kan vha Thunderbird ikke hente email..
Der meldes om fejl i certifikat... og der kan ikke vises noget ceritfikat...

"mail.unoeuro.com:110"

Jeg kan se. at min program benytter den gamle adresse.. Kan I evt hjælpe med, hvor jeg kan ændret dette? har forsøgt.."

Svaret fra dem:

"Hej Leif

Tak fordi du skriver til os.

Du skal i indstillingerne for mail kontoen i dit mail program, sørge for du benytter mail.simply.com som indgående server og for udgående server skal du bruge smtp.simply.com

Det bør løse problemet.

Jeg tænker, at det er noget drilleri på Thunderbird... måske kombineret med Fejl 40?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/95.0.4638.54 Safari/537.36 Edg/95.0.1020.30

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Certicat udskiftning

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 28. okt 2021 12:34

Hej Leif

Når man skifter server i Thunderbird, vil programmet bede om adgangskode til mailserveren/mailserverne første gang, du vil sende eller modtage mail. Det er sikkert de/den samme adgangskoder, som du bruger nu til unoeuro. Hvis du ikke kan huske adgangskoden, og har sat Thunderbird til at huske den for dig, så find og nedskriv adgangskoden/adgangskoderne inden, du skifter mailserver i kontoindstillingerne:
Åbn Thunderbirds indstillinger. Klik på "Privatliv & sikkerhed". Klik på knappen "Gemte adgangskoder" i afsnittet Adgangskoder. Klik på knappen "Vis adgangskoder". Find og kopiér adgangskoden/adgangskoderne til de/den gamle server.

Skift serverindstillinger:
Åbn Kontoindstillinger i Thunderbird. Find din konto til venstre i vinduet. Klik på underpunktet "Serverindstillinger". Skift servernavn til mail.simply.com.
Klik på "Udgående server (SMTP)" nederst i kolonnen til venstre i vinduet Kontoindstillinger. Markér din konto til højre i vinduet, og klik på knappen "Rediger". Skift servernavn til smtp.simply.com. Så vidt jeg kan se, skal du vælge STARTTLS som forbindelsessikkerhed for både indgående og udgående server. (Hvis det ikke allerede er valgt).
Genstart Thunderbird.
Hilsen Jørgen