Thunderbird & Lightning » Udskrift virker ikke mere i nyeste opd.

Dynepusheren

Udskrift virker ikke mere i nyeste opd.

Indlægaf Dynepusheren » fre 29. okt 2021 12:07

Har lige opdateret til den nyeste version Thunderbird.

Jeg modtager ordremails, og vil gerne markere dem alle sammen, og udskrive dem i en "mass-action". Det er den måde jeg har gjort før.

Efter opdatering, virker dette ikke mere, men jeg skal åbne hver enkelt ordre, og skrive den ud.

Hjæææææælp

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/95.0.4638.54 Safari/537.36

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Udskrift virker ikke mere i nyeste opd.

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 29. okt 2021 14:13

Der er en fejl.
Rettet i Bug 1737730
Hilsen Jørgen

Dynepusheren

Indlægaf Dynepusheren » fre 29. okt 2021 14:58

Tak, men hvordan for jeg det til at virke igen?

Genstarte TB ?

Dynepusheren

Indlægaf Dynepusheren » fre 29. okt 2021 15:04

Takker, men hvordan får jeg det rettet i min version?

Jørgen Rasmussen skrev: Der er en fejl.
Rettet i Bug 1737730

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 29. okt 2021 15:53

Problemet bliver rettet i en kommende version af Thunderbird. Jeg ved ikke, hvornår det sker. Der er så vidt jeg ved desværre ikke nogen "work around".
Hilsen Jørgen

Dynepusheren

Indlægaf Dynepusheren » lør 30. okt 2021 08:41

Det kunne være super fedt, hvis det blev rettet inden Black Friday, da jeg virkelig skal bruge den funktion til at skrive ordrer ud.

Så hvis du kender nogen, som du kan skubbe på, så ville de være lækkert :-)

Jørgen Rasmussen skrev: Problemet bliver rettet i en kommende version af Thunderbird. Jeg ved ikke, hvornår det sker. Der er så vidt jeg ved desværre ikke nogen "work around".

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 30. okt 2021 10:44

Jeg har desværre ikke nogen indflydelse på udviklingen af Thunderbird.

Måske er der en anden mulighed. Vil det være lettere, hvis du kan gemme meddelelserne som PDF-filer, og udskrive dem i en "mass-action"?
På en Windows-computer afhænger det muligvis af, hvilken PDF-læser der er installeret. Jeg er nemlig ikke sikker på, at alle PDF-læsere giver mulighed for at udskrive flere PDF-filer ad gangen via en genvejsmenu (højrekliks-menu).
Hvis du har den mulighed, er det muligt at markere flere meddelelser i Thunderbird, og gemme dem i en mappe som PDF-filer. Det kræver blot, at du installerer udvidelsen "ImportExportTools NG" i Thunderbird.

Installér udvidelsen "ImportExportTools NG":
Åbn Fanebladet "Tilføjelser" i Thunderbird. Indtast ImportExportTools NG i søgefeltet på siden og tryk på Enter-tasten. Klik på "Føj til Thunderbird" ud for udvidelsen. Tillad installationen af udvidelsen. Genstart Thunderbird.

I Thunderbird kan du markere en eller flere meddelelser. Højreklik på markeringen og vælg "Gem valgte meddelelser" -> "PDF-format". Statuslinjen i Thunderbird viser fremgangen af processen.
Hilsen Jørgen

Dynepusheren

Indlægaf Dynepusheren » man 1. nov 2021 10:14

Hej Jørgen.
Tak for tippet. Det er hermed gjort og afprøvet :-)

Mvh
Jakob

Jørgen Rasmussen skrev: Jeg har desværre ikke nogen indflydelse på udviklingen af Thunderbird.

Måske er der en anden mulighed. Vil det være lettere, hvis du kan gemme meddelelserne som PDF-filer, og udskrive dem i en "mass-action"?
På en Windows-computer afhænger det muligvis af, hvilken PDF-læser der er installeret. Jeg er nemlig ikke sikker på, at alle PDF-læsere giver mulighed for at udskrive flere PDF-filer ad gangen via en genvejsmenu (højrekliks-menu).
Hvis du har den mulighed, er det muligt at markere flere meddelelser i Thunderbird, og gemme dem i en mappe som PDF-filer. Det kræver blot, at du installerer udvidelsen "ImportExportTools NG" i Thunderbird.

Installér udvidelsen "ImportExportTools NG":
Åbn Fanebladet "Tilføjelser" i Thunderbird. Indtast ImportExportTools NG i søgefeltet på siden og tryk på Enter-tasten. Klik på "Føj til Thunderbird" ud for udvidelsen. Tillad installationen af udvidelsen. Genstart Thunderbird.

I Thunderbird kan du markere en eller flere meddelelser. Højreklik på markeringen og vælg "Gem valgte meddelelser" -> "PDF-format". Statuslinjen i Thunderbird viser fremgangen af processen.

jfm

Geografisk sted: Odense

Indlægaf jfm » ons 3. nov 2021 11:31

Der er i daq kommet en version 91.3.0, så måske smilet vender tilbage ;-)

Hilsen

Jørgen Madsen