Thunderbird & Lightning » Visse mails viser kode (eller slet ikke)

perfa

Visse mails viser kode (eller slet ikke)

Indlægaf perfa » lør 4. dec 2021 14:03

<!--BEGIN FOOTER-->
<table width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" bgcolor="#e1eefa" style="border-spacing: 0;">
<tr>
<td style="padding: 0;"><center class="wrapper" style="width: 100%;table-layout: fixed;-webkit-text-size-adjust: 100%;-ms-text-size-adjust: 100%;">
<div class="webkit" style="max-width:730px;">
<!--[if (gte mso 9)|(IE)]>
<table align="center" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="width:730px;">
<tr>

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/96.0.4664.45 Safari/537.36
per f andersen

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Visse mails viser kode (eller slet ikke)

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 4. dec 2021 14:35

Hej Per

Prøv at reparere mappen.
Højreklik på Indbakke (hvis det er i den mappe, du har problemer) og vælg "Egenskaber".
Klik på "Reparer mappe".
Hilsen Jørgen

perfa

Indlægaf perfa » lør 4. dec 2021 15:20

reparer - hjælper ikke

Vedføjet 2 skærmdumps
1. samme mail modtaget på 2 forskellige mailadresser, indb1.jpg
indb2.jpg

2. #1 vises korrekt, men #2 som imdb2.jpg
indb2.jpg
Vedhæftede filer
indb1.jpg
per f andersen

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 4. dec 2021 18:47

Du skriver, at de to mails er modtaget på to forskellige mailadresser. Men på skærmbilledet ser det ud som om, de er i samme mappe.
Har du flyttet den ene af dem?

Har du samme problem, hvis du flytter problem-mailen over i en anden mappe (fx Papirkurv)?
Hilsen Jørgen

perfa

Indlægaf perfa » søn 5. dec 2021 15:10

Du skriver, at de to mails er modtaget på to forskellige mailadresser. Men på skærmbilledet ser det ud som om, de er i samme mappe.
Har du flyttet den ene af dem?

Nej, de fra samme mappe, men fra 2 mailadresser, hvor den ene er videresendt til den anden.

Har du samme problem, hvis du flytter problem-mailen over i en anden mappe (fx Papirkurv)?
Det giver ingen forskel at flytte mail til en anden mappe.

Jeg kan oplyse, at samtlige de mails, hvori der forekommer disse problemer er videresendt til min gmail, hvor der ikke ses nogen problemer.

autosvar.jpg

endnu et eksempel
per f andersen

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 6. dec 2021 13:13

Jeg kan ikke regne ud, hvad der sker med de mails.
Når problemet stadig er der, selvom du flytter mailen fra en mappe til en anden, indikerer, at det er mailen, der er noget galt med. Men så er det underligt, at problemet forsvinder, når mailen videresendes.
Det kan ske, at en mail en udformet forkert. Men det skulle ikke ske ofte, og du bør ikke få sådanne mails fra flere forskellige afsendere.

Du kan prøve lidt forskelligt.
Har du stadig problemet, hvis du starter Thunderbird i fejlsøgnings-tilstand? (Hold Skift-tasten nede, mens du starter Thunderbird).

Du kan også prøve at slette indbakkens indeksfil.
Klik på menuknappen i Thunderbird, klik på "Hjælp", og klik så på "Mere teknisk information". Det åbner fanebladet Teknisk information. Klik på "Åbn mappe" ud for Profilmappe i afsnittet Programinfo.
Afslut Thunderbird.
Hvis din mailkonto er en POP-konto: Åbn mappen "Mail" i mappen, du lige åbnede. Åbn mappen, der har samme navn som kontoens mailserver.
Slet filen Inbox.msf. Der er to filer med navnet Inbox. Slet kun filen med endelsen .msf.
Start Thunderbird.
Hvis din mailkonto er en IMAP-konto: Åbn mappen "ImapMail"i mappen, du lige åbnede. Åbn mappen, der har samme navn som kontoens mailserver.
Slet filen Inbox.msf. Der er to filer med navnet Inbox. Slet kun filen med endelsen .msf.
Start Thunderbird.
Hilsen Jørgen

perfa

Indlægaf perfa » ons 5. jan 2022 15:09

Tak.
Nu har jeg prøvet alle din forslag uden effekt.
Tænker, at det måske er eneste løsning at geninstallere, dog således at alle konti og mapper bevares.
Findes der en vejledning til det?
Eller har du andre forslag`
mvh per
per f andersen

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 5. jan 2022 16:08

Hej Per

Du kan hente og installere den seneste version af Thunderbird oveni den nuværende installation. Men jeg tror ikke, det har nogen virkning.
Kontrollér først, om du har installeret 32-bit-versionen eller 64-bit-versionen af Thunderbird.
Klik på menuknappen i Thunderbird, klik på "Hjælp", og klik så på "Om Thunderbird". Det åbner et vindue, hvor du kan se, om du bruger den ene eller den anden bit-version. Thunderbird vil også hente en opdatering, hvis der er en.
Afslut Thunderbird og besøg siden https://www.thunderbird.net/da/thunderbird/all/#D
Hent og installer den rigtige bit-version.

Det er ikke muligt at se, om dine mails er fejlformateret fra starten, om det er noget, der sker på din udbyders mailserver eller om problemet opstår i Thunderbird. Hvis du har en mail med det pågældende problem, som ikke indeholder private oplysninger, kan du videresende den til mig. Så kan jeg se, om den også ser forkert ud her. Du skal videresende mailen som en vedhæftet fil. (Højreklik på mailen -> Videresend som -> Vedhæftet fil). Hvis du er interesseret, sender jeg dig en PM fra forummet med min mailadresse.
Hilsen Jørgen

perfa

Indlægaf perfa » ons 5. jan 2022 19:31

Hej Jørgen
Ud af de nuværende 54 i indbakken er 20 defekte, som tidligere vist. Det er stort set alle fra forskellige afsendere.
Nogen af mailene er læsbare ved modtagelsen, men bliver så defekte efter kort tid.
Ja, jeg vil gerne sende dig en af mine defekte mails.
mvh per
per f andersen

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 5. jan 2022 19:46

Jeg har send dig en PM. Sig til, hvis du ikke har modtaget den, så sender jeg en mail i stede for.
Hilsen Jørgen

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 7. jan 2022 14:19

Jeg har modtaget din mail.
Er du sikker på, at du har videresendt en af dine mails som en vedhæftet fil?
Højreklik på mailen i Thunderbird. Det åbner en genvejsmenu. Vælg "Videresend som -> Vedhæftet fil".
Hilsen Jørgen