Thunderbird & Lightning » Kopiere adressebog

ps76

Kopiere adressebog

Indlægaf ps76 » tors 27. jan 2022 19:58

Jeg har en komplet adressebog på en bærbar. Jeg har brug for at kopiere den, præcis som den er, over på en stationær pc, hvor Thunderbird er geninstalleret, men hvor der gik noget galt med adresserne. Jeg har forsøgt med Mozbackup - virkede ikke. Jeg har også forsøgt at kopiere filerne abook.mab og history.mab - men det virker heller ikke.
Hvad kan jeg så gøre? Skal jeg eksportere/importere via gmail el. outlook, eller andre forslag? Har navnet på adressebogen noget at sige? Den komplette på den bærbare som jeg vil kopiere hedder "adresser", kan ikke huske om jeg selv har givet det navn på et tidspunkt.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/97.0.4692.99 Safari/537.36
P Sørensen

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Kopiere adressebog

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 27. jan 2022 20:19

Kontakterne i adressebøgerne "Personlig adressebog" og "Indsamlede adresser" var tidligere opbevaret i filerne abook.mab og history.mab. Det er de ikke længere. På et tidspunkt er de blevet erstattet af abook.sqlite og history.sqlite.

Har du de to filer i din backup?
Hilsen Jørgen

ps76

Indlægaf ps76 » tors 27. jan 2022 20:40

Jørgen Rasmussen skrev: Kontakterne i adressebøgerne "Personlig adressebog" og "Indsamlede adresser" var tidligere opbevaret i filerne abook.mab og history.mab. Det er de ikke længere. På et tidspunkt er de blevet erstattet af abook.sqlite og history.sqlite.

Har du de to filer i din backup?

Ja de ligger der også. Er det så dem, jeg skal kopiere i stedet for?
P Sørensen

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 27. jan 2022 20:52

I den nye profilmappe ligger der sikkert allerede filerne "abook.sqlite" og "history.sqlite". Hvis du ikke har tilføjet adresser/kontakter til adressebøgerne "Personlig adressebog" og "Indsamlede adresser", kan du erstatte de nuværende filer med dem fra din backup. Ellers har Thunderbird en import-funktion.
Hilsen Jørgen