Thunderbird & Lightning » Mail vises med forket indhold efter instalation på ny PC

ClausChristensen

Mail vises med forket indhold efter instalation på ny PC

Indlægaf ClausChristensen » søn 27. mar 2022 18:04

Jeg har fået ny PC (Surface Med Windows 11)
Som vanlig downloader jeg Thunderbird
Opretter mailinf fra gamle pc

Alt ser næsten ud til at gå vel!
De gamle mail strømmer ind under mapper mm!
Bemærker dog en lille fejl der er nogle gamle mail som ser ud til at være dateret til dags dato - kun nogle få - og jeg har set det før!

MEN : Efter nogle dages drift begynder nogle mail at vises med forkert indhold! (under lig blanding bogstaver, tal og tegn uden mening)
Mens andre fra samme afsender og inhold vises helt OK
Men nu sker det også at mail også nye optræder med helt forkert mend forståeligt indhold fra en af mine andre mail!!!

Pt er det 10 % der går galt

Info:
Jeg har forsøgt fejlfinding efter anvisning (kørt fejlsikker tilsatnd og 0-stillet chache mm)

Jeg bruger IMAP

Jeg har i ca 20 år haft Thunderbird som mailklient og været glad for det!
Jeg har før sikftet til ny PC efter samme metode!
Min tlf og tablet med gmail viser alle mail korrekt !!!!!
Jeg er en rimelig erfaren PC bruger

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/99.0.4844.84 Safari/537.36
Vedhæftede filer
Fejl indhold 2.jpg
Mail indhold vises som tekst fra et "mailhoved"
Fejl indhold1.jpg
Mail indhold fra en helt anden mail

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Mail vises med forket indhold efter instalation på ny PC

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 28. mar 2022 12:48

Hej Claus

Du kan prøve at reparere den problemramte mappe: Højreklik på mappen og vælg "Egenskaber". Klik på "Reparer mappe".

Du kan også prøve at slette den problemramte mappes indeksfil. Nedenstående vejledning er for indbakken.
Klik på menuknappen i Thunderbird, klik på "Hjælp", og klik så på "Mere teknisk information". Det åbner fanebladet Teknisk information. Klik på "Åbn mappe" ud for Profilmappe i afsnittet Programinfo.
Afslut Thunderbird.
Hvis din mailkonto er en POP-konto: Åbn mappen "Mail" i mappen, du lige åbnede. Åbn mappen, der har samme navn som kontoens mailserver.
Slet filen Inbox.msf. Der er to filer med navnet Inbox. Slet kun filen med endelsen .msf.
Start Thunderbird.
Hvis din mailkonto er en IMAP-konto: Åbn mappen "ImapMail"i mappen, du lige åbnede. Åbn mappen, der har samme navn som kontoens mailserver.
Slet filen Inbox.msf. Der er to filer med navnet Inbox. Slet kun filen med endelsen .msf.
Start Thunderbird.
Hilsen Jørgen