Thunderbird & Lightning » Bundfarve i mails

ps76

Bundfarve i mails

Indlægaf ps76 » fre 8. apr 2022 13:36

Jeg har lige opdateret til vers. 91.8.0 - og desværre virker mit tema - walnut2 - ikke med denne. Jeg synes det er meget "hvidt" i selve læsefeltet nu, gør helt ondt i øjnene, men kan ikke lige finde et tema, som ændrer bundfarven så at sige. Jo til sort (men ikke i læsefeltet), men det er for mørkt, synes jeg. Er der nogen der kan anbefale en løsning på dette? Enten et tema som ændrer bundfarven til noget behageligt, eller også en mulighed for mere manuelt at ændre farven?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/100.0.4896.75 Safari/537.36
P Sørensen

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Bundfarve i mails

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 8. apr 2022 15:17

Det er muligt at skifte baggrundsfarven på mails. Både på dem du skriver og dem du modtager. Det er ikke sikkert, at du kan se den baggrundsfarve du vælger på mail, du modtager.

Åbn indstillinger i Thunderbird. Klik på "Generelt". Find afsnittet "Sprog og udseende". Klik på knappen "Farver". Det åbner dialogboksen Farver.
Vælg Aldrig i indstillingen "Tilsidesæt de angivne farver i indholdet og brug i stedet mine valg ovenfor:".
Klik på "Baggrund". Du kan bruge farvevælgeren til at vælge baggrundsfarven. Du kan også indsætte en hex-værdi i feltet "Farvenavn". Værdien #FFFFFF er hvid. #F8F8F8 er lidt mere grå.
Når du har valgt en baggrundsfarve, så klik på "Redigering" til venstre på siden Indstillinger. Find afsnittet "HTML-stil". Vælg "Brug læserens standardfarver".

Der er andre kombinationsmuligheder. Men du risikerer at store dele af brugerfladen skifter farve. Hvis du er uheldig, får du sort skrift på sort baggrund, hvilket gør det meget svært eller umuligt at ændre noget igen.
Hilsen Jørgen

ps76

Indlægaf ps76 » fre 8. apr 2022 15:26

Tak - det virker. Ja, sort på sort vil være udfordrende....Nu er det ændret i det felt, hvor mailens tekst står. Kan man også ændre de andre områder, altså mappefeltet og emnefeltet?
P Sørensen

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 8. apr 2022 17:33

ps76 skrev: Tak - det virker. Ja, sort på sort vil være udfordrende....Nu er det ændret i det felt, hvor mailens tekst står. Kan man også ændre de andre områder, altså mappefeltet og emnefeltet?

Hvis det er muligt, kræver det, at der tilføjes css-kode i en mappe i Thunderbirds profil. Jeg kan ikke finde ud af, hvordan den kode skal se ud. Jeg prøvede med noget simpel kode, der skulle give hele brugerfladen en baggrundsfarve, men det virkede ikke særlig godt. Der var dele af brugerfladen, der ikke skiftede farve til baggrundsfarven bl.a feltet Emne.
Hilsen Jørgen

ps76

Indlægaf ps76 » fre 8. apr 2022 17:51

ok, tak for forsøget anyway.
P Sørensen