Thunderbird & Lightning » Problem med filter

klode2

Problem med filter

Indlægaf klode2 » fre 8. apr 2022 16:14

Har lavet et filter, der skal flytte mails fra spam.mappen i Gmail til min inbakke, og det kan jeg fint registrere, MEN når jeg så går ud af filter-registreringen rettes "kør det markerede filer på:" fra spam.mappen og til inbakke - således at filteret kører på inbakken isf. spam.mappe ?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:98.0) Gecko/20100101 Firefox/98.0

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Problem med filter

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 8. apr 2022 17:27

Meddelelsesfiltre køres normalt på indbakken, når meddelelser hentes. Gmail har allerede klassificeret dine mails og flyttet spam-mails til mappen Spam, inden de hentes af Thunderbird. Disse spam-mails er, så vidt jeg husker, ikke markeret som spam af Thunderbird og har derfor ikke status af spam i Thunderbird, selvom de er i en spam-mappe.

"Kør det markerede filer på:" i vinduet "Meddelelsesfiltre" vælger du, når du vil køre filtret manuelt på en mappe via det pågældende vindue. Dit filter vil kun virke, hvis mails i mappen er markeret som spam. Så jeg tror ikke, du kan få Thunderbird til at flytte mails fra spam-mappen til indbakken.

Det er muligt at køre filtre manuelt på meddelelser eller mapper. Hvis en mappe er markeret, kan du vælge at køre dine meddelelsesfiltre på mappen. Klik på menuknappen, klik på "Funktioner", og klik så på "Kør filtre på mappe". Hvis en meddelelse er markeret, kan du vælge at køre dine meddelelsesfiltre på meddelelsen. Klik på menuknappen, klik på "Funktioner", og klik så på "Kør filtre på meddelelse".
Hilsen Jørgen