Thunderbird & Lightning » import fra gammmel profil?

røllum

import fra gammmel profil?

Indlægaf røllum » ons 1. jun 2022 11:45

Hej alle,

i forbindelse med div. login-problemer endte jeg med at lave en ny profil og opsætte mine konti der - alle som IMAP. Det fungerede uden problemer - men i den gamle profil havde jeg anbragt en mails under "Lokale mapper", og disse mails kan jeg ikke få frem igen.

Er der en måde at importere sådanne mapper / mails til det nye profil?

På forhånd tak,

mvh Rolf

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:100.0) Gecko/20100101 Firefox/100.0

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: import fra gammmel profil?

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 1. jun 2022 12:41

Hej Rolf

Det skulle være muligt. Du kan åbne den gamle profilmappe fra brugerfladen i Thunderbird:
Klik på menuknappen i Thunderbird, klik på "Hjælp", og klik så på "Mere teknisk information". Det åbner fanebladet "Teknisk information".
Find "Profiler" i afsnittet "Programinfo" og klik på about:profiles. Det åbner fanebladet "Om profiler". Der kan du se de Thunderbird-profiler, du har. Den ene er den, du bruger pt. Der skulle gerne være endnu en profil, som er den profil, du brugte før. Find den gamle profil og klik på "Åbn mappe" ud for "Rod-mappe". Det åbner den gamle profilmappe. Åbn mappen "Mail". Tag en kopi af mappen "Local Folders" og anbring den på dit skrivebord.

Installer udvidelsen ImportExportTools NG i Thunderbird via fanebladet "Tilføjelser" i Thunderbird. Du kan bruge søgefeltet på siden Tilføjelser til at finde den. Genstart Thunderbird.

Du kan importere mapperne til "Lokale mapper" eller du kan lave en undermappe til "Lokale mapper" og importere mapperne til den. Efterfølgende kan du flytte rundt på meddelelserne med træk-og-slip-metoden. I eksemplet her, importerer du til mappen "Lokale mapper". De importerede mappen vises efterfølgende som undermapper. Nogle af dem vil have fået tilføjet et nummer.

Højreklik på "Lokale mapper" i mapperuden til venstre i Thunderbird. Vælg "ImportExportTools NG" -> "Importer mbox-fil". Det åbner dialogboksen "Mbox filimport". Vælg den 4. mulighed i dialogboksen. Klik på OK. Klik dig frem til mappen "Local Folders" på dit skrivebord. Klik på "Åbn". Klik på "Ja" for at importere filerne.
Hilsen Jørgen

røllum

Indlægaf røllum » ons 1. jun 2022 15:32

Mange tak Jørgen,

jeg prøver senere og vender tilbage med en melding om hvordan det gik!

mvh Rolf

røllum

Indlægaf røllum » tors 2. jun 2022 09:25

Hej Jørgen,

bare en kort tilbagemelding: Det virker næsten 100% - lidt småting med gammel skrammel (det gamle profil var meget gammel ...), som krævede manuel oprydning, men de vigtige mail er kommet med.

Mange tak for hjælpe herfra!

Mvh Rolf