Thunderbird & Lightning » mapper

Jan Graversen

mapper

Indlægaf Jan Graversen » fre 29. jul 2005 15:52

efter installering af thunderbird 1.0.6 har jeg de sædv. mapper : indbakke, spam osv. efterfulgt af en hale af andre mapper:chrome, cookies, components og mange flere.
Hvad gør jeg for at komme af med dem ? :?
Jan Graversen

hansen
MozillaDanmark

Re:mapper

Indlægaf hansen » fre 29. jul 2005 16:15

Har du kørt standard installationen eller har du ændret noget, når du installerede? F.eks. en anden sti, etc.

På stående fod ville jeg anbefale, at du afinstallerer Thunderbird og installerer 1.0.6 igen.

Jan Graversen

Indlægaf Jan Graversen » fre 29. jul 2005 18:09

hansen skrev: Har du kørt standard installationen eller har du ændret noget, når du installerede? F.eks. en anden sti, etc.

På stående fod ville jeg anbefale, at du afinstallerer Thunderbird og installerer 1.0.6 igen.

desværre, afinstalleret thunderbird, og efterflg. kørt standardinstallationen,men problemet med de mange mapper består fortsat
jg

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 29. jul 2005 18:21

Jan Graversen skrev: afinstalleret thunderbird, og efterflg. kørt standardinstallationen,men problemet med de mange mapper består fortsat

Har du også slettet profilen? For at starte helt forfra:

Luk og afinstaller Thunderbird. Klik på Start-knappen -> Kør -> skriv: %appdata%, og klik på OK -> Slet mappen Thunderbird (den ligger muligvis som en undermappe i mappen Mozilla). Har du data, som du vil gemme, kan du i stedet omdøbe mappen til fx Thunderbird-bak. Installer Thunderbird igen.
Mvh. Kim

Jan Krag

Geografisk sted: Hillerød

Indlægaf Jan Krag » fre 29. jul 2005 18:39

Hej
Kim, jeg mener at den mappe, du omtaler, er skjult, sådan at man først skal vælge: vis skjulte mapper, for at finde den.
Venlig Hilsen Jan

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 29. jul 2005 19:21

Jan Krag skrev: jeg mener at den mappe, du omtaler, er skjult, sådan at man først skal vælge: vis skjulte mapper, for at finde den.

Du har ret i, at appdata-mappen normalt er skjult. Men når man benytter ovennævnte metode, åbnes den uden problemer.
Mvh. Kim

Jan Graversen

Indlægaf Jan Graversen » fre 29. jul 2005 19:54

Kim Ludvigsen skrev:
Jan Graversen skrev: afinstalleret thunderbird, og efterflg. kørt standardinstallationen,men problemet med de mange mapper består fortsat

Har du også slettet profilen? For at starte helt forfra:

Luk og afinstaller Thunderbird. Klik på Start-knappen -> Kør -> skriv: %appdata%, og klik på OK -> Slet mappen Thunderbird (den ligger muligvis som en undermappe i mappen Mozilla). Har du data, som du vil gemme, kan du i stedet omdøbe mappen til fx Thunderbird-bak. Installer Thunderbird igen.

Tak for hjælpen. Det var det der skulle til !!
Første gang jeg benytter forum. Responsen har været flot og hurtig

jg