Thunderbird & Lightning » forslag til forbedring af thunderbird

holger

forslag til forbedring af thunderbird

Indlægaf holger » fre 29. jul 2005 16:05

hej

hvad med at foreslå Mozilla at man arbejder på en tilføjelse af indstillings mulighederne i thunderbird

således at alt post der i dag ender i spam mappen,

det stadig som nu -enten- kan komme hjem på ens egen computer

-eller man kan i stedet for -med et enkelt klik- kan vælge, at alt der normalt vil ende i spam mappen

((-hvilket for mit eget vedkommende er -al den virus og spam som jeg modtager- og kun det))

det kan efterlades ude på internetudbyderens server ( her POP3)

indtil man -manuelt- henter de enkelte filer hjem, / henholdsvis sletter dem

en sådan funktion ville måske nok være mest hensigtsmæssig når det gælder private -og dog

(tænk hvis it -ansvarlige -eller andre- tjekkede spam mails inden de blev lukket ind på firmaets pc´er)

-og tænk i øvrigt, hvis alt spam og virus, i fofrlængelse af ovendstående, blev efterladt ude på internetudbydernes server
så blev det jo pludslig -stort set- aldeles uinteressant at spamme folk, henholdsvis at inficerer folks pcér med virus og andet snavs

måske kan nogen oversætte, og videregive forslaget til mozilla

mvh

"holger!

hansen
MozillaDanmark

Re:forslag til forbedring af thunderbird

Indlægaf hansen » fre 29. jul 2005 16:20

Jeg har ikke lyst til at oversætte, men jeg kan komme lidt feedback.

Det er ikke muligt, at gøre det på denne måde.

1. Thunderbird skal bruge hele mailen for, at checke om det er spam eller ej.

2. Du vil komme i problemer med din udbyder, hvis der lå en spand fyldt af mails på deres servere, for så ville du overskride din plads-kvota.

holger

2) ville aldrig ske her 1) om nogle år måske

Indlægaf holger » tirs 2. aug 2005 15:27

vil lige replicerer

2) hvis man vidste der var risiko for at overfylde serveren, så ville alle vel tjekke med mellemrum, for ikke at risikerer at vigtige mail ikke nåede frem til en, -fordi serveren var overfyldt
-så det argument holder vel kun halvt

1) mon det også ville være ulasagørlig om 5 år
-hvis mozilla energisk arbejdede hen mod denne løsningsmulighed

-i modsat fald ville det jo være et job for internetudbyderne at kigge mails igennem for os der har thunderbird
-og alt der -AUTOMATISK- ville havne thunderbird brugernes spammappe
det soterede udbyderne helt automatisk fra/
-unlod at levere posten hjemme på thunderbird- brugerens egen PC
-altså medmindre den pågældende bruger havde fravalgt denne mulighed

((eller omvendt posetivt havde valgt at efterlade post "til" "spammappen" ude på udbyderens server
-til nærmere sortering

i øvrigt kunne man vel forestille sig, at den form for filter som mozilla bruger,
hvis principperne i det blev overført til internetudbydernes servere
så ville, stort set, alle jo formentlig kunne have fornøjelse af systemet uanset hvilket mailprogram de ellers brugte

mvh

"holger"

jfm

Geografisk sted: Odense

Indlægaf jfm » tirs 2. aug 2005 15:53

Jeg kan slet ikke se, hvad problemet er i forhold til Thunderbird.
TDC har efter lang tids pres sat SPAM- og virus-filter på deres mail-servere, hvor man kan vælge om det skal slettes omgående, gemmes i antal dage m.v.

Jeg mener nu mere det er de enkelte webhoteller/internetudbydere, der svigter brugeren, for softwaren er udviklet til opgaven!!

Hilsen

Jørgen

hansen
MozillaDanmark

Indlægaf hansen » tirs 2. aug 2005 16:42

Hvis din udbyder understøtter SpamAssassin eller SpamPal eller en af de utallige andre anti-spam-servers, så kan du glæde dig til Thunderbird 1.5.

1.5 vil ha' en funktion, som respekterer spam-levels sat af ens server, når Thunderbird selv sorterer spam.

hansen
MozillaDanmark

Indlægaf hansen » tirs 2. aug 2005 16:46

Btw - det system spam-filter, som Thunderbird benytter, er en åben standard, bayesian filtering.

Altså, der er utallige anti-spam-servere, som benytter bayesian filters.

Ang. #2, så ville det være noget skidt, hvis man lod mails'ne ligge på serveren, når man kørte POP3. Folk glemmer det.