Thunderbird & Lightning » Kategorier og farver

IzNo

Kategorier og farver

Indlægaf IzNo » søn 7. aug 2005 19:14

Er det muligt at give hver kategori sin egen farve i oversigten? Ville gerne kunne spotte om det er arbejde eller privat hurtigt...

Findes der et webInterface der virker med sunbirds ics filer? Har formatet evt. et navn man kan google?

/Mads

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Kategorier og farver

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 7. aug 2005 20:20

IzNo skrev: Er det muligt at give hver kategori sin egen farve i oversigten? Ville gerne kunne spotte om det er arbejde eller privat hurtigt...

Du kan oprette forskellige kalendere til de forskellige kategorier. Det har også den fordel, at du fx kan dele dine fødselsdagsoplysninger med andre i familien, uden de behøver at få dine forretningsaftaler med. Tjek afsnittet Flere kalendere:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools ... -trin.html

IzNo skrev: Findes der et webInterface der virker med sunbirds ics filer? Har formatet evt. et navn man kan google?

Ja, det hedder ics, og bruges af flere forskellige kalendere, så hvis du bruger Google til at søge, burde du finde noget, fx den her:
http://www.icalx.com/
Så vidt jeg husker, kan man dog kun læse på den, man kan ikke tilføje nye aftaler via hjemmesiden. Til gengæld er den gratis.
Mvh. Kim

IzNo

Flytte begivenheder

Indlægaf IzNo » tirs 9. aug 2005 19:06

Nu fulgte jeg dit forslag og lavede flere kalender filer, men er der en måde at flytte begivenheder fra en fil til en anden, uden at skulle skrive dem alle ind igen?

/Mads

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Flytte begivenheder

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 9. aug 2005 22:38

IzNo skrev: Nu fulgte jeg dit forslag og lavede flere kalender filer, men er der en måde at flytte begivenheder fra en fil til en anden, uden at skulle skrive dem alle ind igen?

Ja, men er det nødvendigt? Du kan sagtens køre med to eller for den sags skyld fem forskellige kalendere, de bliver alle sammenføjet til én kalender i Sunbird.

Det er faktisk en af de smarte ting med ics-kalenderne, du kan have din egen kalender, og hvis du får brug for at kunne se engelske helligdage, tilføjer du bare en kalender på nettet, og du kan se de engelske helligdagene mellem dine egne aftaler.

Nå, men det var ikke for at snakke udenom. Jeg har ikke lige adgang til en Sunbird, så det er ud fra hukommelsen, men prøv at klikke på menupunktet Filer, så vidt jeg husker, er der et undermenupunkt, der hedder Importer. Prøv at lege lidt med det.

Har du stadig problemer, så vend tilbage, så vil jeg komme med en mere udførlig vejledning, når jeg har adgang til en Sunbird.
Mvh. Kim

IzNo

Re:Kategorier og farver

Indlægaf IzNo » ons 10. aug 2005 07:54

Jeg tror måske du misforstod, så jeg prøver igen...

Jeg har brugt SunBird i lang tid, og har dermed 1 stor kalenderfil. Nu vil jeg gerne splitte den i flere, blandt andet så jeg kan dele fødselsdagsfil med familien. Fidusen er så, at jeg har en masse indtastede events, som jeg gerne vil beholde, men som skal gemmes i en anden fil.

Umiddelbart kan jeg kun overføre en fødselsdag fra fil a.ics til fil b.ics ved at oprette den helt fra ny i kalender b, og derpå slette den i a.
Mit spørgsmål er: Kan det gøres lettere?

/IzNo

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re:Kategorier og farver

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 10. aug 2005 09:24

IzNo skrev: Jeg har brugt SunBird i lang tid, og har dermed 1 stor kalenderfil. Nu vil jeg gerne splitte den i flere

Ok, du vil den anden vej, så kan jeg bedre forstå det. Hvis du har angivet kategorier til de forskellige aftaler, fødselsdage osv. er det nemt. Så kan du bruge søgefunktionen i lynoversigten til at på vist alle fødselsdage, hvorefter de nemt eksporteres. Tjek afsnittet Eksporter og send en kalender i en e-mailhttp://kimludvigsen.dk/programmer-tools ... -trin.html

Vil du også selv bruge den nye kalenderfil, skal du dog stadig manuelt ind og slette de samme events i den gamle.
Mvh. Kim