Thunderbird & Lightning » Brug af hotmail i Thunderbird

JonasW

Brug af hotmail i Thunderbird

Indlægaf JonasW » tors 11. aug 2005 22:12

Jeg har for nyligt anskaffet mig kalenderprogrammet Sunbird og er yderst tilfreds! Dette fik mig til at kaste et blik på mailprogrammet Thunderbird som jeg hurtigt hentede og installerede. Efterfølgende brugte jeg ca. en halv time på at rive mig selv i håret da jeg ikke kunne få min hotmail til at virke. Jeg undersøgte problemet og fandt frem til at Thunderbird kun understøtter POP eller iMAP, og ikke en HTTP server som hotmail benytter sig af.

Mit spørgsmål lyder derfor:

Hvorfor er hotmail ikke kompatibelt med Thunderbird, og vil dette "problem" i fremtiden blive "rettet"?

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Re:Brug af hotmail i Thunderbird

Indlægaf Jesper Kristensen » tors 11. aug 2005 22:26

I Outlook ser det ud som om der findes de tre metoder POP IMAP og HTTP, men i virkeligheden er HTTP ikke en metode til at hente emails. Hotmail bruger sine helt egne metoder til at kommunikere med Outlook og Outlook Express, som ikke bruges andre steder, og som er forbeholdt Microsoft.

Det ville være mere korrekt, hvis der i Outlook stod POP, IMAP og Hotmail i stedet for POP, IMAP og HTTP.

Thunderbird bruger åbne standarder som POP og IMAP, og den har ikke specielle funktioner, som kun bruges til at kommunikere med Hotmail.

Du har to muligheder:
At skifte til en anden udbyder, der anvender standardiserede og alment anvendte formater
ellse
At finde en Hotmail -> POP service på nettet, som gør det muligt at modtage Hotmail mails via POP (eller IMAP).

Jeg bruger selv FastMail som mailudbyder med IMAP, og i deres webmail har man mulighed for at importere emails fra en Hotmail konto med et bestemt tidsinterval.

hansen
MozillaDanmark

Re:Brug af hotmail i Thunderbird

Indlægaf hansen » tors 11. aug 2005 22:59

Nåh, men tilbage til spørgsmålet :)

Hej Jonas, godt du fandt forummet.

Der eksisterer en håndfuld programmer, som kan checke hotmail for dig.
http://kb.mozillazine.org/Using_webmail ... ail_client

En af de mest populære - tilmed et extension til Thunderbird, og ikke et eksternt program:
http://webmail.mozdev.org/

Jeg har aldrig prøvet nogen af dem, men det skulle ikke være så svært.

Skriv igen, hvis du har problemer.