Thunderbird & Lightning » Profiler

Louis

Geografisk sted: Sydsjælland, Danmark

Profiler

Indlægaf Louis » fre 12. aug 2005 23:17

Hej
Først skal jeg sige at jeg bruger Linux Mandriva 10.1 PowerPack+ og jeg er som standard logget ind som "louis" og den eneste anden bruger der er er "root".
En tilfældig dag hvor jeg åbnede Firefox og Thunderbird sagde den at profilen default allerrede var i brug. Det kan jeg ikke forstå da jeg er den enreste bruger af computeren. Jeg åbnede Nvu som også har samme Profil-funktion men der var ingen problemmer.
Mvh. Louis
Mail: louis@louis.dk
MSN: louis@louis.dk
Jabber: louis@jabber.dk
Registreret Linuxbruger nr.: 405248
FSF medlem nr.: #7287
FSFE medlem nr.: #1398

ole

Geografisk sted: Fredericia

Re:Profiler

Indlægaf ole » fre 12. aug 2005 23:54

Firefox, Thunderbird og Nvu har hver sin profil. Så den ene har ikke noget med den anden at gøre.

Den besked med at profilen allerede er i brug, oplever jeg nogle gange. Årsagen er altid at jeg er kommet til at starte programmet to gange meget hurtigt efter hinanden. (Eller i alt fald så den anden gang er før programmet er færdig med at starte op.)

Tit sker det, hvis jeg kommer til at dobbeltklikke på et link i en mail, eller jeg læser min mail og klikker på to links efter hinanden uden at opdage at Firefox (som er låst til Desktop nummer 2 hos mig) ikke er kommet frem endnu.

Louis

Indlægaf Louis » lør 13. aug 2005 00:16

ole skrev: Firefox, Thunderbird og Nvu har hver sin profil. Så den ene har ikke noget med den anden at gøre.

Den besked med at profilen allerede er i brug, oplever jeg nogle gange. Årsagen er altid at jeg er kommet til at starte programmet to gange meget hurtigt efter hinanden. (Eller i alt fald så den anden gang er før programmet er færdig med at starte op.)

Tit sker det, hvis jeg kommer til at dobbeltklikke på et link i en mail, eller jeg læser min mail og klikker på to links efter hinanden uden at opdage at Firefox (som er låst til Desktop nummer 2 hos mig) ikke er kommet frem endnu.

Ved jeg godt og både Firefoxs og Thunderbirds profiler kunne ikke starte op. Samme resultat lige meget hvor mange gange jeg genstarter, slukker og tænder... Jerg valgt kun at have et skrivebord og har fjernet skrivebord nr. 2.
Mvh. Louis

ole

Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf ole » lør 13. aug 2005 00:25

Hvis den stædigt påstår at profilen er i brug selvom programmet ikke kører, så kan du se efter om der i profilmappen er en fil, der hedder lock. Hvis der er det, så slet den.

Hos mig er Firefox's profil i
~/.mozilla/firefox/3m6zudo7.Default User/

og Thunderbirds er i
~/.mozilla-thunderbird/default/4vggvhcj.slt/

Der kan være lidt forskel på nøjagtig hvad mapperne hedder. Især den med de tilfældige tal og bogstaver hedder med sikkerhed noget andet hos dig.

Louis

Indlægaf Louis » lør 13. aug 2005 01:34

ole skrev: Hvis den stædigt påstår at profilen er i brug selvom programmet ikke kører, så kan du se efter om der i profilmappen er en fil, der hedder lock. Hvis der er det, så slet den.

Hos mig er Firefox's profil i
~/.mozilla/firefox/3m6zudo7.Default User/

og Thunderbirds er i
~/.mozilla-thunderbird/default/4vggvhcj.slt/

Der kan være lidt forskel på nøjagtig hvad mapperne hedder. Især den med de tilfældige tal og bogstaver hedder med sikkerhed noget andet hos dig.

Tak Ole, det hjalp.
Mvh. Louis