Thunderbird & Lightning » Hvordan følger (åbner) jeg links i e-mails i Thunderbird?

mortensybrandt

Hvordan følger (åbner) jeg links i e-mails i Thunderbird?

Indlægaf mortensybrandt » tors 25. aug 2005 13:35

Hej Allesammen

Jeg har netop i går installeret Mozilla Thunderbird på min PC. Indtil videre har jeg fundet frem til, hvordan man gør en del ting i Thunderbird, men visse ting er stadigvæk en gåde for mig. F.eks. kan jeg ikke finde ud af, hvordan det bliver muligt for mig at følge (åbne) et link i en e-mail inde i Thunderbird.

Det skyldes sikkert sikkerhedsindstillinger, at jeg ikke kan følge links i Thunderbird, men hvis det er tilfældet, vil jeg gerne have ændret sikkerhdsindstillingerne. Jeg modtager nemlig jævnligt e-mails fra f.eks. online musikbutikker, hvor jeg gerne vil kunne følge et link, så jeg bliver taget direkte videre til den pågældende butiks tilbudskampagne eller deres hjemmeside generelt.

Jeg ved godt, at jeg kan højreklikke på et link og vælge "kopier link", og efterfølgende kan linket så indsættes i Internet Explorer. Men det er altså noget lettere, hvis jeg kommer til linkets destination blot ved at klikke på det. Er der nogen der kan hjælpe mig med det?

Mvh. Morten Sybrandt.

ikkecomputernørd

Re:Hvordan følger (åbner) jeg links i e-mails i Thunderbird?

Indlægaf ikkecomputernørd » tors 25. aug 2005 15:51

har du prøvet at vis-> meddelsesindhold som -> orginalt HTML ?

mortensybrandt

Jeg har prøvet som originalt HTML

Indlægaf mortensybrandt » tors 25. aug 2005 18:01

Hej ikkecomputernørd

Tak for dit forslag. Jeg har imidlertid lige været inde i Thunderbird for at checke, hvordan indstillingen er lige nu, og der står den faktisk på originalt HTML under vis --> meddelelsesindhold --> som, så det er ikke denne indstilling, der skaber probemer.

Mvh. Morten Sybrandt.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Hvordan følger (åbner) jeg links i e-mails i Thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 25. aug 2005 18:13

mortensybrandt skrev: F.eks. kan jeg ikke finde ud af, hvordan det bliver muligt for mig at følge (åbne) et link i en e-mail inde i Thunderbird.

Det burde ikke være et problem, og jeg tror ikke det kan være sikkerhedsindstillinger, der driller. Prøv at tjekke, om Internet Explorer er valgt som standard-browser i din Windows.
Mvh. Kim

mortensybrandt

Følge links i Thunderbird

Indlægaf mortensybrandt » lør 27. aug 2005 12:42

Hej Kim Ludvigsen

Tak for hjælpen. Du har ret i din antagelse, for da jeg fik lavet Firefox til min standardbrowser i stedet for Internet Explorer, kunne jeg pludselig godt følge links fra e-mails i Thunderbird! Så, tak for hjælpen!

Lige et tillægsspørgsmål. Er det problematisk både at have Internet Explorer og Firefox lliggende på sin cd, eller burde det overhovedet ikke skabe problemer på nogen som helst måde?

Mvh. Morten Sybrandt.

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Indlægaf Jesper Kristensen » lør 27. aug 2005 12:45

cd? mener du computer?

Nej, det vil ikke give problemer. Du kan heller ikke fjerne Internet Explorer.

mortensybrandt

Indlægaf mortensybrandt » lør 3. sep 2005 16:45

Hej dikrib

Jeg beklager, at jeg først får svaret på dit indlæg nu!

Mange tak for dit svar! Det er betryggende at vide, at Internet Explorer og Mozilla Firefox ikke skulle konflikte med hinanden, eller på andre måder skabe ravage, når begge programmer er installeret på min pc.

Og, dikrib, du har naturligvis ret i, at der ikke skulle have stået cd men derimod computer i mit forrige indlæg. Det må være gået lidt for hurtigt, da jeg skrev det...

Mvh. Sybrandt.