Thunderbird & Lightning » Windows Live mail telefonbog => Thunderbird => Nokia Suite?

Thorvald

Geografisk sted: Esbjerg, Danmark

Windows Live mail telefonbog => Thunderbird => Nokia Suite?

Indlægaf Thorvald » tors 8. nov 2012 23:52

Hej.

Se - jeg må hellere starte fra en ende af, for at få forklaret mig:
Jeg har de sidste 4 måneder haft en Nokia Lumia 900. Meget lækker telefon sådan set, men jeg har alligevel valgt at stå af smartphone ræset, da jeg ikke har noget at bruge det til. Nå men én ting jeg synes var nærmest genialt ved Lumia 900 var dog muligheden for automatisk synkronisering med Windows Live mail. Det betød at jeg oprettede en Windows Live mail konto, udelukkende med det formål at skrive de forskellige personer og deres telefon numre ind dér.

Ok - men nu har jeg købt en lille lækker Nokia X3-02.5, som jeg tror jeg bliver meget glad for (fik den for et par dage siden). Jeg ville jo så gerne importere de kontakter jeg havde lavet i Windows Live mail til denne telefon. Fordi så kunne jeg fortsætte med at udbygge telefonbogen i denne Windows Live mail. Men det kan jeg ikke direkte, heller ikke via Nokia Suite.

Nokia Suite kan importere fra Thunderbird. Så hvis nu jeg kunne få Thunderbird til at importere fra Windows Live mail?? Men jeg har et krav: Kun de kontakter jeg har i Windows Live mail skal over på telefonbogen - ikke alle de e-mail adresser, der ligger i Thunderbirds adressebog. Jeg kan se at jeg kan lave en ny adressebog, som jeg kalder "Telefon kontakter". Men hvordan får jeg lige præcis kontakterne fra Windows Live mail, importeret korrekt til lige præcist denne adressebog? Og kan Nokia Suite importere fra lige præcis denne adressebog i Thunderbird?

Helt andre forslag er også velkomne. Det kunne være smart hvis der findes en app til Nokia X3-02.5, der laver automatisk synkronisering med Windows Live mail. Men om det findes ved jeg ikke og hvordan jeg skal finde ud af det ved jeg heller ikke.

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/5.0; MAAU)
Med de venligste hilsener
Thorvald