MozillaDanmark generelt » Firefox

Preben Haagensen

Firefox

Indlægaf Preben Haagensen » tors 29. okt 2020 17:24

Jeg har brugt Firefox i mange år efter jeg stoppede med Internet Explorer, men nu er Firefox blevet helt umulig. Det startede med søgemaskinen var blevet Bing efter jeg havde brugt Google i mange år. Den fik jeg fjernet med AdwCleaner fra Malwaretebytes, men efter var det en ny Google hvor det tog oceaner af tid, at komme ind da den ville have bekræftelse og kørte rundt og rundt med cirklen. Det sidste i Firefox er, at Firefox forandrer alle mine PDF filer til Firefox HTML filer (flere tusinde) og det kan jeg ikke leve med. Jeg har fjernet Firefox flere gange og lagt den ind igen, hver gang er der det samme, Firefox forandrer mine PDF filer til HTML filer. Jeg kan også godt sige, at hver gang jeg går ind på de sider, hvor man kan forandre søgemaskiner og andre ting, låser Firefox fast, og jeg er nødt til, at tage PCens knap for at komme ud, og senere åbne PCen igen.
Desværre kan jeg ikke leve med Firefox, med disse problemer. For tiden afprøver jeg flere andre browsere som Edge, Ccleaner browser og Google Chrome og det bliver nok den jeg foretrækker i fremtiden, hvis ikke Firefox bliver bedre.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/85.0.4183.121 Safari/537.36

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Firefox

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 29. okt 2020 19:05

Hej Preben

Firefox kan ikke lave PDF-filer om til HTML-filer. Måske er Firefox blevet sat til at være standardprogram for PDF-filer. Det ser ud til, at du bruger en Windows 7-maskine. Jeg har ikke adgang til sådan en, men du kan prøve følgende: Klik på startknappen og vælg "Standardprogrammer". Klik på "Knyt en filtype eller protokol til et program". Find og markér .pdf til venstre i vinduet. Klik på knappen "Rediger program". Vælg det program, du vil bruge til at åbne PDF-filer.

Firefox skifter ikke standard-søgetjeneste af sig selv. Nogle programmer kan finde på at ændre standard-søgetjenesten, når du installerer dem. Det kan fx være et program som Skype.

Med hensyn til de andre problemer, du har med Firefox, kan du prøve at nulstille Firefox. Du kan læse mere om nulstilling af Firefox i denne artikel: https://support.mozilla.org/da/kb/nulst ... -problemer
Hilsen Jørgen