MozillaDanmark generelt » vanskeligheder med at bruge Windows Update

Joan

Geografisk sted: københavn

vanskeligheder med at bruge Windows Update

Indlægaf Joan » fre 1. apr 2005 21:39

Må det være tilladt at bede om hjælp med følgende.

Jeg har lige ændret min netforbindelse fra webspeed Kabel TV internetforbindelse til en forbindelse via telefon-stikket, og jeg har ændret mit antivirus program fra "TDC kabel TV sikkerhedspakke" til "Norman Virus Kontrol" og Firewall.
Jeg har Mozilla Forefox som standard Explorer, men har stadig min IE Explorer liggende.
Da jeg forsøgte at se, om der var nye opdateringer i Windows Update kunne jeg godt komme på Microsoft hjemmeside, men så stoppede programmet og der skete ikke mere.
Findes der er pausibel forklaring?
Venlig hilsen
Joan

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: vanskeligheder med at bruge Windows Update

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 1. apr 2005 23:38

Joan skrev:
Da jeg forsøgte at se, om der var nye opdateringer i Windows Update kunne jeg godt komme på Microsoft hjemmeside, men så stoppede programmet og der skete ikke mere.

Har du benyttet Windows Update via Startknappen ---> Alle programmer --> Windows Update? Eller har du prøvet at gå ind manuelt via Firefox? Firefox kan ikke bruges til Windows Update, så hvis sidstnævnte er tilfældet, er det forklaringen.

Hvis du er gået ind via startknappen, skyldes fejlen sandsynligvis, at din firewall blokerer for ActiveX. Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med, hvordan du tillader ActiveX på Microsofts hjemmeside. Prøv at læse manualen til firewallen, eller vent og se, om andre herinde kan hjælpe dig.
Mvh. Kim

Joan

Indlægaf Joan » lør 2. apr 2005 10:22

Kim Ludvigsen skrev:
Joan skrev:

Har du benyttet Windows Update via Startknappen ---> Alle programmer --> Windows Update? Eller har du prøvet at gå ind manuelt via Firefox? Firefox kan ikke bruges til Windows Update, så hvis sidstnævnte er tilfældet, er det forklaringen.

Hvis du er gået ind via startknappen, skyldes fejlen sandsynligvis, at din firewall blokerer for ActiveX. Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med, hvordan du tillader ActiveX på Microsofts hjemmeside. Prøv at læse manualen til firewallen, eller vent og se, om andre herinde kan hjælpe dig.

Tak for svar KimLudvigsen.

Ja, jeg brugte den sti du nævner: begyndende med Startknappen, hvor jeg så har ikonet til Windows Update liggende allerøverst. Jeg kommer også ind på en webside hvor der i aller øverste linie står "Microsoft", der hvor der på denne webside står "Mozilla".
Og jeg er på den webside til Windows Update hvor der står, at man skal vente et øjblik mens det bliver undersøgt om der er Updates til ens computer og dér hvor man ser først 30% så 60% o.s.v.
Men lige netop dér stopper det hele. Tror du det kan være fordi der ingen updates er? Men det plejer der jo at komme meddelelse om, men hos mig sker der absolut ikke en dyt mere.
Jeg kan ikke forstå, hvorfor min firewall skulel være skyld i det, når jeg nu først er kommet så langt i processen - ??
Men jeg skulle i så fald vel kontakte TDC som jeg har "købt" mit Norman Virus Kontrol Program af - synes du det?.Venlig hilsen Joan

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 2. apr 2005 11:37

Joan skrev: Ja, jeg brugte den sti du nævner: begyndende med Startknappen, hvor jeg så har ikonet til Windows Update liggende allerøverst.

Ok, så er du kommet rigtigt ind.

Joan skrev: Updates til ens computer og dér hvor man ser først 30% så 60% o.s.v.
Men lige netop dér stopper det hele. Tror du det kan være fordi der ingen updates er? Men det plejer der jo at komme meddelelse om, men hos mig sker der absolut ikke en dyt mere.

Du burde få en besked, det skal ikke bare stoppe. Jeg sidder ikke lige med en Windows, så jeg kan tjekke, og jeg ved ikke, hvornår ActiveX'en startes, og firewallen dermed kan risikere at blokere. Måske andre her kan svare.

Joan skrev: Men jeg skulle i så fald vel kontakte TDC som jeg har "købt" mit Norman Virus Kontrol Program af - synes du det?.

Supporten burde kunne hjælpe. Jeg ved ikke, om det er TDCs support, der håndterer Norman-programmet, men ellers kan de vel henvise dig til det rette sted.
Mvh. Kim

Joan

Indlægaf Joan » lør 2. apr 2005 15:45

Joan skrev:
Kim Ludvigsen skrev:
Joan skrev:

Tak for svar KimLudvigsen.

Ja, jeg brugte den sti du nævner: begyndende med Startknappen, hvor jeg så har ikonet til Windows Update liggende allerøverst. Jeg kommer også ind på en webside hvor der i aller øverste linie står "Microsoft", der hvor der på denne webside står "Mozilla".
Og jeg er på den webside til Windows Update hvor der står, at man skal vente et øjblik mens det bliver undersøgt om der er Updates til ens computer og dér hvor man ser først 30% så 60% o.s.v.
Jeg kan ikke forstå, hvorfor min firewall skulel være skyld i det, når jeg nu først er kommet så langt i processen - ??
Men jeg skulle i så fald vel kontakte TDC som jeg har "købt" mit Norman Virus Kontrol Program af - synes du det?.Venlig hilsen Joan

Kim skrev:
Supporten burde kunne hjælpe. Jeg ved ikke, om det er TDCs support, der håndterer Norman-programmet, men ellers kan de vel henvise dig til det rette sted.

Kim: Jeg synes det måtte være TDC, som jeg betaler for installationen af
Norman Sikkerhedsprogram, så det prøver jeg.
Tak for svar.
Mvh
Joan
goldkat

John

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf John » man 4. apr 2005 18:04

[Slettet]
Senest rettet af John man 30. mar 2009 17:49, rettet i alt 1 gang.

Gæst

Indlægaf Gæst » man 4. apr 2005 18:13

John skrev:
Joan skrev: ... jeg er på den webside til Windows Update hvor der står, at man skal vente et øjblik mens det bliver undersøgt om der er Updates til ens computer og dér hvor man ser først 30% så 60% o.s.v.

Det kan være, at der er temmelig mange updates. Det tager så temmelig lang tid for computeren at hente dem ned fra internettet og installerede dem på PCen. Det eneste, man skal gøre, er at have tålmodighed, når det ser ud til, at PCen er gået i stå.

Hvis PCen for eksempel begynder at downloade Service Pack 2, som fylder cirka 200 MB, så tager det webspeeds langsomme forbindelse på 64 kbps omkring 8 timer før der sker mere.

Det med at man skal "vente et øjeblik" og "60% færdig" er vildledning fra Microsofts side. Man får det indtryk, at de 60% hentyder til tid. Det gør de ikke. De hentyder til, at PCen har gennemløbet 60% af de opgaver den skal i forbindelse med en opdatering. De sidste 40% tager meget længere tid end de første 60%, når PCen støder på opdateringer.

Tak for dette svar.
Det er da en forklaring man kan forstå.
Jeg vil væbne mig med tålmodighed næste gang jeg updaterer Windows.
Venlig hulsen
Joan :)

Gæst

Indlægaf Gæst » man 4. apr 2005 18:16

John skrev:
Joan skrev: ... jeg er på den webside til Windows Update hvor der står, at man skal vente et øjblik mens det bliver undersøgt om der er Updates til ens computer og dér hvor man ser først 30% så 60% o.s.v.

Det kan være, at der er temmelig mange updates. Det tager så temmelig lang tid for computeren at hente dem ned fra internettet og installerede dem på PCen. Det eneste, man skal gøre, er at have tålmodighed, når det ser ud til, at PCen er gået i stå.

Hvis PCen for eksempel begynder at downloade Service Pack 2, som fylder cirka 200 MB, så tager det webspeeds langsomme forbindelse på 64 kbps omkring 8 timer før der sker mere.

Det med at man skal "vente et øjeblik" og "60% færdig" er vildledning fra Microsofts side. Man får det indtryk, at de 60% hentyder til tid. Det gør de ikke. De hentyder til, at PCen har gennemløbet 60% af de opgaver den skal i forbindelse med en opdatering. De sidste 40% tager meget længere tid end de første 60%, når PCen støder på opdateringer.

Undskyld, jeg mente venlig hilsen
:D Joan/goldkat

krisjo75

Re:vanskeligheder med at bruge Windows Update

Indlægaf krisjo75 » man 2. maj 2005 16:54

Hej joan,

Det kan være jeg ikke har læst det grundigt nok, men jeg har læst (og har selv erfaret), at "Windows Update" kun kan foretages i IE. Det fremgik ikke i mine øjne, om du bruger FF eller IE til at opdatere Windows...

Louis

Geografisk sted: Sydsjælland, Danmark

Hej

Indlægaf Louis » ons 11. maj 2005 23:45

Jeg anbefaler at man instalere Service Park 2 via en cd. Og så hvidt jeg kan forestå bruger Johan Firefox også til Windows Update for han skrevat der stod "Mozilla" oppe i hjørnet.
Windows Update kan kun bruges med Internet Explorer 5 og op efter. Du kan gå direkte til Windows Update via adressen: www.windowsupdate.com
Mvh. Louis
Mail: louis@louis.dk
MSN: louis@louis.dk
Jabber: louis@jabber.dk
Registreret Linuxbruger nr.: 405248
FSF medlem nr.: #7287
FSFE medlem nr.: #1398