MozillaDanmark generelt » IRC-chatprogram!

Gæst

IRC-chatprogram!

Indlægaf Gæst » tirs 19. apr 2005 18:57

Læste et sted at Mozilla skulle have et IRC-chatprogram?

Men jeg kan desværre ikke finde det.......

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: IRC-chatprogram!

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 19. apr 2005 19:34

Anonymous skrev: Læste et sted at Mozilla skulle have et IRC-chatprogram?

Klik på ikonet med "cZ" i statusbjælken enderst i browseren.
Mvh. Kim

Gæst

Re: IRC-chatprogram!

Indlægaf Gæst » tirs 19. apr 2005 20:04

Kim Ludvigsen skrev:
Anonymous skrev: Læste et sted at Mozilla skulle have et IRC-chatprogram?

Klik på ikonet med "cZ" i statusbjælken enderst i browseren.

cZ?

Er desværre ikke helt med!

Så ksla lige have det skæret ud i pap :D

Gæst

Re:IRC-chatprogram!

Indlægaf Gæst » tirs 19. apr 2005 21:21

Bruger Firefox......

Findes det ikke som udvidelse til firefox, eller bare som et almindelig program uden tilknytning til andre programmer?

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 19. apr 2005 22:45

Anonymous skrev: Bruger Firefox......

Det skulle du jo bare have skrevet i stedet for at skrive Mozilla. :wink:

I Mozilla er Irc indbygget, i Firefox skal du have fat i udvidelsen ChatZilla. Den kan du hente her:

https://addons.update.mozilla.org/exten ... .php?id=16
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » ons 20. apr 2005 05:52

Kim Ludvigsen skrev:
Anonymous skrev: Bruger Firefox......

Det skulle du jo bare have skrevet i stedet for at skrive Mozilla. :wink:

I Mozilla er Irc indbygget, i Firefox skal du have fat i udvidelsen ChatZilla. Den kan du hente her:

https://addons.update.mozilla.org/exten ... .php?id=16

Takker :D

Findes det ikke på Dansk?

Puha er ikke ret god til det her med nye ting osv.....

Ville det være for "frækt" at spørge om du kunne sætte mig lidt igang med det?

Har du MSN?

ovelarsen

Geografisk sted: København

Indlægaf ovelarsen » ons 20. apr 2005 10:44

HII :D
Hvis du går ind på www.mozilla.dk - der kan du downloade Mozilla Suite 1.7.6 (og om nogle dage Mozilla Suite 1.7.7 på dansk).

Hvis du installerer den - (og den kan sagtens være på den samme computer som din Firefox) - så kan du lære dig selv - om du bedst kan lide Firefox eller Mozilla Suite - det er et spørgsmål om smag og behag.

Firefox er en 'stand alone' browser - mens Mozilla Suite er en Alt-i- 1 pakke - med browser - mail program - composer (for dem der selv laver hjemmesider) - og Chatzilla. Alt indbygget - alt er lige ved hånden - men som sagt - det er smag og behag. Nogle siger at Mozilla Suite er lidt mere 'nørdet' end Mizilla + Thunderbird - og Sunbird.

Mozilla Suite fokuserer mere på sikkerhed frem for brugervenlighed - så du må selv afgøre hvad der er bedst for dig. Men som med alt Open Source - friheden til at vælge.

Peace
:twisted:
Linux: OpenSuSe / WIN2k. Mozilla Guerilla: SeaMonkey + Multizilla - Adblock - Flashblock.

" If anyone finds spelling-mistakes in my posts - just pick them up and keep them."

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Indlægaf Jesper Kristensen » ons 20. apr 2005 14:53

Anonymous skrev:

Takker :D

Findes det ikke på Dansk?

Puha er ikke ret god til det her med nye ting osv.....

Ville det være for "frækt" at spørge om du kunne sætte mig lidt igang med det?

Har du MSN?

1) ChatZilla findes kun på engelsk.

2) Hvordan "igang"?

Til ovelarsen: Er det ikke lidt off-topic med en diskussion med firefox vs suite/seamonkey? (det kunne da være en god ting i en ny tråd...)

Gæst

Indlægaf Gæst » ons 20. apr 2005 17:43

ovelarsen skrev: HII :D
Hvis du går ind på www.mozilla.dk - der kan du downloade Mozilla Suite 1.7.6 (og om nogle dage Mozilla Suite 1.7.7 på dansk).

Hvis du installerer den - (og den kan sagtens være på den samme computer som din Firefox) - så kan du lære dig selv - om du bedst kan lide Firefox eller Mozilla Suite - det er et spørgsmål om smag og behag.

Firefox er en 'stand alone' browser - mens Mozilla Suite er en Alt-i- 1 pakke - med browser - mail program - composer (for dem der selv laver hjemmesider) - og Chatzilla. Alt indbygget - alt er lige ved hånden - men som sagt - det er smag og behag. Nogle siger at Mozilla Suite er lidt mere 'nørdet' end Mizilla + Thunderbird - og Sunbird.

Mozilla Suite fokuserer mere på sikkerhed frem for brugervenlighed - så du må selv afgøre hvad der er bedst for dig. Men som med alt Open Source - friheden til at vælge.

Peace
:twisted:

Takker for svaret :D

Må jeg lige prøve.......

Gæst

Indlægaf Gæst » ons 20. apr 2005 17:51

dikrib skrev: Hvordan "igang"?

Jeg aner ikke noget om IRC læst bare om det et sted, så jeg er på helt bar bund......

Jeg har installeret ChatZilla (via linket fra en venlig bruger)

Så hvis det ikke er til forstår ulejlighed ville jeg blive meget glad hvis en kunne skare programmet ud i pap for mig....

1. Hvad er IRC?

2. Hvordan fungerer det?

3. Hvodan kommer jeg igang?

4. Hvordan opretter jeg mig?

5. Findes der danske "chatroms"?

Har Mozilla lavet et program der mener om MSN?

Håber ikke i "nørder" ligger flade af grin, men er bare ikke så god til det der med nye programmer bliver hurtig usikker osv....

Gæst

Indlægaf Gæst » ons 20. apr 2005 21:00

Hvordan opretter jeg en genvej ude på skrivebordet til Chatzilla?

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 20. apr 2005 21:26

Anonymous skrev: Hvordan opretter jeg en genvej ude på skrivebordet til Chatzilla?

Det kan jeg ikke tro, at du kan. Det er en udvidelse til Firefox, derfor skal du starte Firefox og derfra starte udvidelsen.
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » tors 21. apr 2005 05:47

Kim Ludvigsen skrev:
Anonymous skrev: Hvordan opretter jeg en genvej ude på skrivebordet til Chatzilla?

Det kan jeg ikke tro, at du kan. Det er en udvidelse til Firefox, derfor skal du starte Firefox og derfra starte udvidelsen.

Takker for svaret :D

1. Hvordan fungerer det?

2. Hvodan kommer jeg igang?

3. Hvordan opretter jeg mig?

4. Findes der danske "chatroms"?

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Indlægaf Jesper Kristensen » tors 21. apr 2005 09:39

> 1. Hvad er IRC?

IRC betyder Internet Relay Chat, og er en teknologi til at chatte med andre på internettet

> 2. Hvordan fungerer det?

Ved at åbne et chatprobram som fx ChatZilla, kan du oprette forbindelse til en chatserver og derfter tilslutte dig en "kanal", hvor du kan snakke med andre på denne kanal

> 3. Hvodan kommer jeg igang?

Du skal først finde et "chatroom".

> 4. Hvordan opretter jeg mig?

Man skal ikke "oprettes"

> 5. Findes der danske "chatroms"?

Masser. bare søg på nettet

> Har Mozilla lavet et program der mener om MSN?

Nej. I modsætning til internetchat kræver instant messanging at programmet har et tilhørende netværk med en masse brugere. (det ville jo ikke være så sjovt kun at kunne chatte med sig selv) Jeg tror hverken Mozilla ville opbygge eller hoste sådan et netværk.

Gæst

Indlægaf Gæst » tors 21. apr 2005 10:00

dikrib skrev: > 1. Hvad er IRC?

IRC betyder Internet Relay Chat, og er en teknologi til at chatte med andre på internettet

> 2. Hvordan fungerer det?

Ved at åbne et chatprobram som fx ChatZilla, kan du oprette forbindelse til en chatserver og derfter tilslutte dig en "kanal", hvor du kan snakke med andre på denne kanal

> 3. Hvodan kommer jeg igang?

Du skal først finde et "chatroom".

> 4. Hvordan opretter jeg mig?

Man skal ikke "oprettes"

> 5. Findes der danske "chatroms"?

Masser. bare søg på nettet

> Har Mozilla lavet et program der mener om MSN?

Nej. I modsætning til internetchat kræver instant messanging at programmet har et tilhørende netværk med en masse brugere. (det ville jo ikke være så sjovt kun at kunne chatte med sig selv) Jeg tror hverken Mozilla ville opbygge eller hoste sådan et netværk.

Når jeg åbnet chatzilla kommer der en masse tekst frem:

*client*
[HELLO] Welcome to ChatZilla...
Use /attach <network-name> to connect to a network, or click on one of the network names below.
For general IRC help and FAQs, please go to <http://www.irchelp.org>, for information about ChatZilla go to <http://www.mozilla.org/projects/rt-messaging/chatzilla/>.
[INFO] Available networks are [dalnet, efnet, freenode, hybridnet, moznet, quakenet, serenia, slashnet, undernet, webbnet].
[INFO] Type /help <command-name> for information about a specific command.
[INFO] Currently implemented commands are [about, alias, attach, away, back, ban, cancel, channel-motif, channel-pref, charset, clear-view, client, commands, css, ctcp, dcc-accept, dcc-chat, dcc-close, dcc-decline, dcc-list, dcc-send, default-charset, dehop, delete-view, deop, desc, describe, devoice, disable-plugin, disconnect, disconnect-all, echo, enable-plugin, eval, eval, exit, exit-mozilla, focus-input, font-family, font-size, header, help, hide-view, hop, ignore, iltr, invite, irtl, j, join, join-charset, kick, kick-ban, leave, links, list, list-plugins, load, log, ltr, me, motd, motif, msg, name, names, network, network-motif, network-pref, networks, nick, notice, notify, op, open-at-startup, part, pass, ping, plugin-pref, pref, print, query, quit, quit-mozilla, quote, raw, reconnect, reconnect-all, rejoin, reload-plugin, rlist, rtl, save, say, server, squery, sslserver, stalk, statusbar, supports, sync-output, tabstrip, testdisplay, timestamp-format, timestamps, toggle-ui, topic, unban, unignore, unstalk, urls, user-motif, user-pref, userlist, usermode, version, voice, who, whois, whowas, wii].

Så kan jeg trykke på en af disse:

dalnet, efnet, freenode, hybridnet, moznet, quakenet, serenia, slashnet, undernet, webbnet......

Hvis jeg trykker på quakenet begynder den at finde en masse, men når den kommer til ca. 3066 sætter den sig fast.....

Det samme sker med undernet!

Jeg kan ikke finde nogle danske i ovenstående :cry:

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Indlægaf Jesper Kristensen » tors 21. apr 2005 22:13

Hvad mener du med at når den kommer til 3066 ?

Jeg kender egentligt kun en irc-kanal, og det er #udvikleren.dk @ quakenet. Men det burde da være muligt at google lidt efter noget.

Gæst

Indlægaf Gæst » tors 28. apr 2005 19:32

, userlist, usermode, version, voice, who, whois, whowas, wii].

Så kan jeg trykke på en af disse:

dalnet, efnet, freenode, hybridnet, moznet, quakenet, serenia, slashnet, undernet, webbnet......

Hvis jeg trykker på quakenet begynder den at finde en masse, men når den kommer til ca. 3066 sætter den sig fast.....

Det samme sker med undernet!

Jeg kan ikke finde nogle danske i ovenstående :cry:[/quote]